گزارش

یک سال می‌شود که راه‌های مواصلاتی«بلخاب» مسدود است!

خرابی و مسدود ماندن راه‌های مواصلاتی ولسوالی بلخاب سبب نگرانی و شکایت مسوولین محلی و مردم شده است .

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله انصاری، ولسوال بلخاب در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، گفت: با این‌که ولسوالی بلخاب امن‌ترین منطقه در کشور است، اما از یک‌سال گذشته بدین‌سو، مسدود ماندن راه، سبب بروز مشکلات زیادی در این ولسوالی شده‌ است.

وی گفت: نزدیک به ۳ ماه است که مسیر انتقال اجناس و مواد اولیه توسط وسایط باربری به این ولسوالی مسدود است و در این مدت فقط دو بار آن‌هم برای چند روز،  راه بازشده است.

انصاری افزود: در حال حاضر، انتقال مسافرین و اجناس از طریق تنها راه باقی مانده از مسیر ولسوالی«زاری» ولایت بلخ و فقط توسط عراده‌جات مسافربری کوچک  صورت می‌گیرد، که این جاده هم به‌دلیل کم عرض‌بود وغیرمعیاری‌بودن مشکلات زیادی برای مسافرین و رانندگان به بار آورده است.

ولسوال بلخاب همچنان گفت: در حال حاضر، قیمت مواد اولیه در این ولسوالی بشدت افزایش یافته و دکانداران مجبور اند در ازای هریک سیر کابل (۷ کیلو )بار الی ۱۰۰ افغانی کرایه بپردازند.

به گفته وی  بیشتر مردم از فقر و بیکاری رنج می‌برند.

گفتنی است، بعد از مسدود شدن جاده اصلی بلخاب به مرکز ولایت سرپل، از مسیر ولسوالی سانچارک، توسط پولیس محلی این ولسوالی، مسوولین برای احداث جاده از مسیر ولسوالی زاری اقدام کردند، اما عبدالله انصاری، ولسوال بلخاب می‌گوید: کار اعمار این جاده کوتاه‌مدت، و مشرف به زمستان  بود و شرکت قراردادی مسوولیت کار اساسی را نداشت.

به همین خاطر، با آب‌شدن برف زمستانی در روزهای اخیر رفت و آمد در این تنها مسیر، بشدت خطر آفرین و دشوار شده است.

به گفته انصاری، قرار بود، اوایل بهار، هیئتی تخنیکی برای بررسی وضعیت این جاده به بلخاب سفر کند، ولی تاهنوز این کار انجام نشده است.

با این حال، مسافران و رانندگان این ولسوالی ضمن شکایت از خرابی جاده می‌گویند: بارها  موضوع  را به گوش مسوولین دولتی، وکلای شورای ولایتی و پارلمان و رسانه‌ها رسانیده‌اند؛ ولی اقدام عملی و موثری برای حل مشکل‌شان صورت نگرفته است.

به گفته رانندگان، در روزهای اخیر خرابی و آسیب‌پذیری راه شدت یافته و هر لحظه امکان بروز حوادث ناگوار ترافیکی در این مسیر می‌رود.

گفتنی است، قبل از این نیز مسافران و رانندگان ولسوالی بلخاب بارها از خرابی جاده‌ها و مسدود‌شدن مسیر توسط پولیس محلی شکایت کرده بودند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا