آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

یک شرکت داروسازی در کابل آغاز به کار کرد

خبرگزاری دید: در مراسم آغاز به کار یک شرکت دارو سازی در کابل سخنرانان ضمن بیان این که باید در کشور سرمایه گذاری شود، خواستار لغو ممنوعیت کار و تحصیل دختران و زنان شدند.

شرکت داروسازی سینو فارما روز پنجشنبه(۱۶ سنبله) در کابل آغاز به کار کرد.

محمد سعید صدیق رییس شرکت سینو فارما در این مراسم گفت که این شرکت در حال حاضر ۲۰ قلم دوا تولید می‌کند و از نگاه کیفیت با معیارهای جهانی برابر است.

آقای صدیق افزود که امارت اسلامی باید از واردات داروی بی‌کیفیت در کشور جلوگیری کند زیرا واردات و قاچاق دارو، شرکت های تولیدی را آسیب می‌زند.

از سویی هم یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در این برنامه گفت: سه عنصر مهم در پیشرفت کشور وجود دارد یکی امنیت دو صحت و سوم اقتصاد است.

آقای مومند افزود که سرمایه‌گذاران باید تولیدات شان را با معیارهای جهانی تولید کنند تا مردم از این محصولات استفاده کند.

در همین حال، ترینه فریدون یکی از داکتران زن در این برنامه گفت که امارت اسلامی باید  زمینه کار و تحصیل زنان را فراهم سازد، زیرا یک نسل از پزشکان از کار می‌ماند باید نسل جوان و تحصیل کرده بتواند مشکلات مردم را حل کند.

خانم فریدون افزود که ایجاد چنین شرکت‌های تولیدی در بخش دارو یک اقدام خوب است و این شرکت‌ها باید از نیروهای متخصص زنان نیز استفاده کنند و زمینه کار را برای زنان فراهم سازند.

از سوی هم، عبدالباری عمر رییس اداره ملی غذا و دارو گفت که تاجران باید به جای واردات همان پول سرمایه شان را در بخش تولیدات داخلی سرمایه‌گذاری کنند چون این کار می‌تواند بحران بیکاری را نیز کاهش دهد.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا