آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

استقبال سفیر امریکا از رهایی زندانیان طالب

جان باس سفیر امریکا در کابل آزادسازی طالبان زندانی را تلاشی برای بهبود وضعیت به هدف دست‌یابی به توافق سیاسی صلح توصیف و از آن استقبال کرده است.

جان باس سفیر امریکا در کابل آزادسازی طالبان زندانی را تلاشی برای بهبود وضعیت به هدف دست‌یابی به توافق سیاسی صلح توصیف و از آن استقبال کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سفیر امریکا در کابل روز سه‌شنبه( بیست‌ویکم جوزا)، در یک رشته توییت نوشته است که صلح پایدار در مصالحه و بخشش از سوی تمام طرف‌ها ریشه دارد. او تأکید کرده است که طالبان زندانی آزاد نیستند، بل‌که آن‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغانستان فقط از بند رها شده‌اند.
او هم‌چنین با اشاره به آزادسازی شهروندان کشور از زندان‌های گروه طالبان گفته است که جسارت نیروهای امنیتی در خصوص آزادسازی صدها زندانی افغان از چنگ طالبان ستودنی است. نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان سال جاری بیش از ۳۰۰ نفر را از زندان‌های گروه طالبان آزاد کرده‌اند.
از جانب دیگر، اشرف غنی به مناست عید فطر فرمان رهایی ۸۸۷ زندانی گروه طالبان را از زندان‌های دولت صادر کرد. رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که روند آزادسازی این زندانیان آغاز شده است.
پیش‌تر حمدالله محب مشاور امنیت ملی گفته بود که همه کسانی که آزاد خواهند شد، اعضای گروه طالبان ‌هستند؛ اما گروه طالبان در خبرنامه‌ای دیروز، اعلام کرد که تنها ۲۶۱ نفر از میان ۸۸۷ نفر عضو این گروه‌اند. طالبان از اقدام رهایی زندانیان استقبال کرده است.
تصمیم حکومت مبنی بر آزادسازی زندانیان طالب با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. یکی از نگرانی‌های اصلی از آزادی جنگجویان گروه طالبان، بازگشت دوباره آن‌ها به میدان‌های نبرد و تقویت جبهه جنگ است. حکومت در گذشته نیز شماری از زندانیان گروه طالبان را آزاد کرده است. مقام‌های امنیتی در مواردی تأیید کرده‌اند که اعضای رها شده گروه طالبان دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا