آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهحکومتخبر های مهممنطقه

طا-لبان: سال گذشته قرارداد ۳ معدن بزرگ سیمان را به ارزش ۴۵۰ میلیون دالر بستیم

خبرگزاری دید: وزارت معادن و پطرولیم حکومت سرپرست در سال گذشته ۳ معدن استخراج و تولید سیمان را به ارزش ۴۵۰ میلیون دالر آمریکایی به شرکت‌های داخلی و خارجی واگذار کرده است. مقامات این وزارتخانه تاکید دارند که با آغاز کار عملی پروژه استخراج و تولید سیمان در این ولایت‌ها، افغانستان در تولید سیمان به خودکفایی خواهد رسید.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم طا-لبان گفته است این معادن در ولایت‌های پروان، هرات و قندهار قرار دارند .

افغان گفته است: قرارداد ۳ معدن بزرگ سیمان به انجام رسید از این میان پروژه بزرگ سیمان جبل السراج را با یک شرکت قطری و همچنین پروژه سیمان قندهار و هرات را به مدت ۳۰ سال به شرکت های داخلی واگذار نمودیم.،

سخنگوی وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افزوده است که در حال حاضر تولید سیمان جبل‌السراج پروان و غوری بغلان در کشور نیازمندی مصرف داخلی را تامین نمی‌کند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری میزان استخراج و تولید سیمان را در افغانستان در راستای پیشرفت‌های اقتصادی می‌داند. این اتاق تاکید دارد که برای افزایش سطح استخراج و تولید سیمان، انرژی مورد نیاز معادن باید تامین شود.

خانجان الکوزی، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته است: سود بسیاری این استخراج‌ها برای کشور خواهد داشت.

برخی تحلیلگران اقتصادی در افغانستان معتقد هستند که استخراج از معادن سیمان در افغانستان اقتصاد در این کشور رشد خواهد کرد و بخش ساختمانی نیز با رونق چشم‌گیری روبه‌رو خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا