آخرین اخبارجهانسیاست

حمله داعش به فرانسه ۱کشته و چندین زخمی برجای گذاشت

یک مرد مسلح در پاریس پایتخت فرانسه، با چاقو به مردم حمله کرده یک نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرده است. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفته است.
بنابر گزارش رسانه‌های فرانسه، مهاجم با شلیک پولیس کشته شده است.
شاهدان این رویداد به رسانه‌ها می‌گویند، پولیس ابتدا تلاش کرده با استفاده از اسلحه الکترونیکی و با وارد کردن شوک برقی مهاجم را که فریاد «الله اکبر» سر داده بوده، متوقف کند اما نهایتاً با شلیک دو گلوله او را از پای در آورده است.
به نقل از بی بی سی، ساعتی پس از این حمله که تاکنون کشته‌شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر در جریان آن تایید شده است، گروه موسوم به دولت اسلامی مدعی شده که یکی از «سربازان داعش» این حمله را انجام داده است.
حال دو نفر از مجروحان وخیم گزارش شده و همزمان دادستانی فرانسه گفته تحقیقات را درباره این حمله با احتمال تروریستی بودن آن آغاز کرده است.
امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در توییتی به این حمله واکنش نشان داده و نوشته است:« یک‌بار دیگر فرانسه با خون هزینه داد، اما امکان ندارد حتی یک وجب از آزادی‌مان را به دشمن واگذار کنیم.»
گفتنی است که هویت فرد مهاجم هنوز اعلام نشده است، اما شاهدانی که با رعب و وحشت از این واقعه یاد می‌کنند به رسانه‌ها گفته‌اند مردم هراسان به رستورانت‌ها و فروشگاه‌ها پناه می‌بردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا