آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانگزارش

در آستانه عید؛ افزایش چشمگیر نرخ‌ها و بازار کساد کابل/ حکومت بی‌توجه است

با آمد آمد عید فطر و رونق گرفتن بازار خرید و فروش اجناس و مواد خوراکی، شماری از دکانداران و شهروندان کابل از افزایش نرخ‌ها به شدت انتقاد کرده و از حکومت می‌خواهند تا به خواست‌های شهروندان توجه کند.

با آمد آمد عید فطر و رونق گرفتن بازار خرید و فروش اجناس و مواد خوراکی، شماری از دکانداران و شهروندان کابل از افزایش نرخ‌ها به شدت انتقاد کرده و از حکومت می‌خواهند تا به خواست‌های شهروندان توجه کند.
«عبدالخالق» یکی از دکانداران شهر کابل در صحبت با خبرگزاری دید، از افزایش نرخ دالر در بازارها انتقاد کرد و گفت: در روزهای اخیر نرخ‌ها به شدت افزایش یافته و مردم توان خرید اجناس را ندارد.
بازار کساد خرید و فروش در آستانه عید فطر


وی با بیان این که مردم از مشکلات فقر، نبود امنیت و بیکاری به شدت رنج می‌برند، افزود: در سال‌های گذشته با آمد آمد عید، بازارها پر از جمعیت بود و خرید و فروش پر رونق، اما در سال جاری شهروندان با ترس به خرید می‌آیند و بازارها نیز رونق چندانی ندارد.


این دکاندار با انتقاد از ناکارایی حکومت، تصریح کرد: اگر حکومت نمی‌تواند کار کند، کنار برود تا یک شخص وطن دوست به کرسی خدمت به مردم بنشیند.
عبدالخالق با اظهار این که در حال حاضر اکثر شهروندان توان خرید حتی یک کیلو شیرینی را ندارند، اظهار داشت: امیدواریم که صلح در افغانستان عزیز ما برقرار شود تا ما بتوانیم در فضای امن زندگی کنیم.
چهره‌ای شهر وحشت‌زده و نرخ‌ها بلند است


در همین حال، «منصور» دکاندار دیگر در ساحه کوته سنگی شهر کابل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، گفت: نبود امنیت از مهم‌ترین مشکلات مردم ما است و همه یکصدا صلح می‌خواهند.
وی با انتقاد از مهاجرت و بیکاری جوانان در کشور، در مورد خرید و فروش عیدی افزود: در سال جاری شهروندان علاقه‌ای زیادی به خرید ندارند، زیرا چهره‌ شهر وحشت‌زده و نرخ‌ها بلند است.
منصور با بیان این که با افزایش نرخ دالر، نرخ مواد خوراکی و اجناس نیز افزایش یافت، تصریح کرد: از حکومت می‌خواهیم تا جلو بلند رفتن نرخ‌ها را بگیرد، زیرا مردم ما توان خرید اجناس و مواد خوراکی را ندارند.
حکومت به افزایش نرخ‌ها بی‌توجه است
همچنین «هدیه» باشنده شهر کابل در صحبت با خبرگزاری دید، گفت: مهم‌ترین نیاز مردم افغانستان امنیت است، زیرا عدم امنیت تأثیر مستقیم به خرید و فروش دارد.
وی با انتقاد تند از بی‌توجهی حکومت نسبت به افزایش نرخ‌ها، افزود: در حالیکه نرخ‌های اجناس و مواد خوراکی افزایش یافته، اما حکومت همچنان بی‌توجه است.
هدیه تصریح کرد: در سال‌های گذشته نرخ‌ها کم بود، ولی در سال جاری نرخ دالر افزایش یافته و مواد نیز به قیمت گران فروخته می‌شود.
این شهروند کابلی تأکید کرد: حکومت باید به خواسته‌های شهروندان توجه کند، تا اوضاع کشور بیشتر از پیش بحرانی نشود.
در افغانستان دو عید به گونه با شکوه تجلیل می‌شود و همه ساله با فرارسیدن آن نرخ مواد مورد نیاز به شدت افزایش می‌یابد. در کنار گرانی در بازار، نبود امنیت، بیکاری و فقر روزافزون از موارد عمده مشکلات مردم پایتخت و دیگر شهرهای کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا