آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

پلان‌عمل اهداف توسعه‌ پایدار برای سال ۹۸ نهایی شد

پلان عمل اهداف توسعه پایدار برای سال ۲۰۱۹ روز گذشته در کمیته‌ اجرایی توسعه‌ پایدار تحت ریاست رییس اجرایی حکومت مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایی شد.

پلان عمل اهداف توسعه پایدار برای سال ۲۰۱۹ روز گذشته در کمیته‌ اجرایی توسعه‌ پایدار تحت ریاست رییس اجرایی حکومت مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایی شد.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور از اقدامات کمیته اجرایی توسعه پایدار ستایش کرد و گفت: امیدوارم که در سال پیش‌رو کارها منسجم‌تر‌ و موثرتر با همکاران بین‌المللی در راستای تطبیق بهتر اهداف این کمیته صورت بگیرد.
رییس اجرایی حکومت ضمن تاکید بر هماهنگی در پیشبرد برنامه‌ها افزود که روحیه همکاری میان همکاران بین‌المللی و نهادهای داخلی وجود دارد و باید بیشتر بر کارهای عملی تمرکز شود.
مصطفی مستور وزیر اقتصاد گزارش داد که کمیته‌ توسعه پایدار و گروپ‌های کاری آن از آغاز کار تا حال، ۹۰ جلسه برگزار کرده و در زمینه انطباق‌دهی برنامه‌های ملی با اهداف توسعه پایدار و تعیین شاخص‌ها، پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است.
مستور افزود که به زودی چارچوب استراتژی اهداف توسعه پایدار افغانستان نهایی می‌شود و تمام برنامه‌های توسعه‌ای دولت بر اساس آن تنظیم و ترتیب خواهد شد که زمان این استراتژی ۱۰ ساله می‌باشد.
در این جلسه وزارت اقتصاد پلان عمل اهداف توسعه پایدار را برای سال ۲۰۱۹ ارایه کرد و گفت: این پلان در ۹ مورد تهیه شده است، یک میکانیزم همکاری نیز تدوین گردیده و در آن وظایف و مسئولیت‌های هر اداره و نهاد بین‌المللی مشخص و واضح می‌باشد.
ریاست اجرایی همچنین بیان داشت که در این پلان‌عمل، بر همخوان‌سازی اهداف توسعه‌ پایدار با برنامه‌های دارای اولویت ملی، تحلیل خلاهای آماری، نظارت، آگاهی‌دهی و ایجاد یک مرکز تحقیقاتی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تاکید صورت گرفته است.
ریاست اجرایی حکومت علاوه کرد که بخشی از این پلان به مدیریت و بسیج منابع مالی اختصاص یافته است تا این منابع انسجام یابد و جلب کمک‌های بین‌المللی زیادتر شود.
داکتر عبدالله عبدالله به وزارت‌های اقتصاد و معارف هدایت داد که در یک جلسه‌ مشترک، نیازمندی‌ها و مشکلات وزارت معارف را بررسی نمایند تا نقش این وزارت در برنامه‌های توسعه‌ پایدار تقویت گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا