آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادامه تلاش‌ها برای تشکیل شورای عالی مقاومت

خبرگزاری دید: سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر اعلام کرد که نشستی با حضور احمد مسعود برای تشکیل شورای عالی رهبری این جبهه برگزار شده است.

صبغت‌الله احمدی سخنگوی جبهه پنجشیر اعلام کرد که نشستی به صورت مجازی با حضور احمد مسعود، رهبر این جبهه برای تشکیل شواری عالی رهبری برگزار شده است.
احمدی گفته است که این جبهه با حضور نمایندگان ولایت‌های مختلف و اقوام مختلف تشکیل می‌شود و مسئول تصمیم‌گیری اصلی خواهد بود.
به گفته وی، در این نشست با «شخصیت‌ها» از تمام ولایت‌ها و همه اقوام شامل تمام اقشار در داخل و خارج از کشور، مشورت صورت گرفته است.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت پنجشیر نیز در این نشست گفته است که با ادامه‌ این جلسات و پس از جمع‌بندی برای تشکیل شورای عالی رهبری جبهه‌ مقاومت اقدام می‌شود.
این در حالی است که کشورهای مختلف از طا-لبان درخواست کردند که برای پایان بحران در افغانستان زمینه تشکیل دولت فراگیر با حضور اقوام مختلف را فراهم کند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طا-لبان نیز پیش از این از احتمال برگزاری یک «مجمع افغان‌ها» برای بحث روی مسایل افغانستان خبر داده است.
مجاهد گفته: ما هنوز نامی بر آن نمی‌گذاریم؛ که نامش چه خواهد بود ولی یک مجمع افغان‌ها تشکیل و درباره مسائل مختلف تبادل نظر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا