آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اسکان پناه‌جویان در امریکا از سر گرفته می‌شود/ ۱۵۰ امریکایی نمی‌خواهد افغانستان را ترک کند

خبرگزاری دید: به دنبال توقف موقتی اواخر سال گذشته میلادی، وزارت خارجه امریکا اعلان کرده است که روند پذیرش پناه‌جویان در امریکا این هفته از سر گرفته می‌شود.

به نقل از سی‌ان‌ان، دولت بایدن پذیرش پناه‌جویان را اواخر سال ۲۰۲۱ متوقف کرده بود، اما موارد استثنایی و خاص قابل پذیرش بوده است.
وزارت خارجه امریکا گفته است که از هفته جاری پذیرش دوباره شروع می‌شود و پناهندگان از سراسر جهان که تحت بررسی امریکا برای اسکان مجدد قرار گرفته‌اند، اجازه ورود به این کشور را می‌گیرند.
بر بنیاد این گزارش، حدود ۵۵ هزار شهروند افغان در سراسر امریکا اسکان داده شده و حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از ششم جنوری در پایگاه‌های نظامی در امریکا باقی مانده‌اند.
از سویی هم، به گفته یک مقام وزارت امور خارجه امریکا و دو منبع از کانگرس، حدود ۸۰ امریکایی‌ آماده ترک افغانستان هستند، اما یک ماه می‌شود که پروازهای تخلیه از سوی طا-لبان متوقف شده است.
این منابع گفته است که هنوز معلوم نیست چه وقت پروازهای تخلیه از افغانستان دوباره آغاز می‌شود.
در همین حال، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که حدود ۱۵۰ امریکایی نیز در افغانستان حضور دارند و نمی‌خواهند این کشور را ترک کنند.
براساس آخرین آمار مرکز رسید‌گی به پناهندگان وزارت امور خارجه، تا ۳۰ نوامبر، بیش از ۲ هزار پناه‌جو در سال مالی جدید در امریکا اسکان داده شده‌اند.
بر اساس بودجه سال مالی ۲۰۲۲، ۱۲۵ هزار نفر می‌توانند در ایالات متحده اسکان داده شوند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا