آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح نخستین مرکز تماس کشاورزان با متخصصان کشاورزی در کشور

برای نخستین‌بار در افغانستان مجتمع معلومات زراعتی و مرکز تماس دهقانان با متخصصان زراعتی در وزارت زراعت افتتاح شد.


برای نخستین‌بار در افغانستان مجتمع معلومات زراعتی و مرکز تماس دهقانان با متخصصان زراعتی در وزارت زراعت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، نصیراحمد درانی وزیر زراعت آبیاری و مالداری در افتتاح این مرکز گفت که پس از این دهقانان از سراسر کشور می‌توانند با تماس به شماره ۱۵۰، با متخصصان زراعتی در وزارت زراعت صحبت کنند و مشورت‌های لازم را درباره‌ چگونه‌گی فعالیت زراعتی بگیرند.
آقای درانی افزود که این تماس‌ها برای دهقانان رایگان است و متخصصان زراعتی به هر لهجه و لسانی که خواسته شود معلومات و مشورت ارایه می‌کنند.
وزیر زراعت گفت:« اساس رشد زراعت مربوط به آگاهی‌دادن به دهقان است. تا زمانی که به دهقان ما آگاهی ندهیم و سیستم‌های جدید زراعتی را برای‌شان نشان ندهیم، رشد زراعت ساده نیست. برای این که در نقاطی که حداقل به شکل فزیکی برای ترویج رسیده نمی‌توانیم و بتوانیم تمام کشور را تحت پوشش برنامه‌های ترویج قرار بدهیم، یکی از راه‌های آن این است که ما از سیستم زراعت الکترونیک استفاده کنیم. ما با افتتاح این مرکز به این هدف خود می‌رسیم.»
آقای درانی هم‌چنین تاکید کرد که یک دهقان می‌تواند از دوردست‌ترین نقطه‌ کشور تا یک ساعت مفت با این مرکز حل مشکل کند، این یک نوع پیش‌رفت سریع است.
وزیر زارعت افزود که این وزارت در نظر دارد سیستم‌های دیگری را نیز برای رشد زراعت و بلندبردن سطح آگاهی دهقانان راه‌اندازی کند و به تازه‌گی بر اساس توافقی که با مجلس سنا صورت گرفته، قرار است تلویزیون و رادیوی مجلس سنا روزانه چهار ساعت برنامه‌های‌شان را به وزارت زراعت بدهند.
هم‌چنین شهزادگل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، می‌گوید که استفاده از تکنالوجی معلوماتی در زراعت، اهمیت زیادی دارد.
وزیر مخابرات گفت که این وزارت برای گسترش استفاده از تکنالوجی در رشد زراعت آماده‌ی همکاری با وزارت زراعت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا