آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

توافق ملی و تغییر:

امضای توافقنامه طالبان و امریکا گامی بسوی صلح است/ دستاوردهای کشور حفظ شود

توافق ملی و تغییر در اعلامیه‌ای ضمن استقبال از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، آن را گامی بسوی صلح پایدار در کشور دانسته، اما به حفظ ارزشها و دستاوردهای دو دهه اخیر در کشور تاکید کرده است.

توافق ملی و تغییر در اعلامیه‌ای ضمن استقبال از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، آن را گامی بسوی صلح پایدار در کشور دانسته، اما به حفظ ارزشها و دستاوردهای دو دهه اخیر در کشور تاکید کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جریان سیاسی توافق ملی و تغییر امروز یکشنبه (۱۱حوت) در پیوند به امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، از آن استقبال کرده، اما بر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دو دهه اخیر تاکید نموده است.
در اعلامیه این جریان سیاسی تصریح شده: توافق ملی و تغییر از امضای توافقنامه صلح میان دولت ایالات متحده امریکا و تحریک طالبان استقبال کرده و آن را گامی مهم و موثر در جهت تامین صلح پایدار و آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی می‌داند.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه توافق ملی و تغییر در پیوند به امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان
بسم‌الله الرحمن الرحیم
امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان یک گام مهم در جهت تامین صلح پایدار در کشور است
شورای رهبری توافق ملی و تغییر از امضای توافقنامه صلح میان دولت ایالات متحده امریکا و تحریک طالبان استقبال کرده و آن را گامی مهم و موثر در جهت تامین صلح پایدار و آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی می‌داند.
توافق ملی و تغییر به این باور است که امضای توافقنامه صلح میان امریکا و تحریک طالبان گام ابتدایی در جهت فرایند صلح در کشور بوده و ایجاب می‌کند که قدم‌های بعدی موثرتر در این راستا برداشته شود.
توافق ملی و تغییر با ترصد وضعیت امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور لازم می‌داند بر نکاتی چند در پروسه میان‌افغانی مذاکرات تاکید کند.
۱- حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان نقطه محوری تامین صلح پایدار در کشور
۲- عدم معامله با سرنوشت قوای مسلح ملی در هرنوع معادله سیاسی
۳- حفظ و حراست از حقوق زنان، آزادی بیان، آزادی رسانه‌های جمعی و حقوق بشر
۴- حفظ دستاوردها و ترقیات نزدیک به ۲۰ سال اخیر در کشور
توافق ملی و تغییر بار دیگر ضمن استقبال از امضای توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، بر آغاز مذاکرات میان‌افغانی با حضور مقتدر دولت افغانستان و جناح‌های سیاسی تاکید می‌کند.
و من‌الله التوفیق
شورای رهبری توافق ملی و تغییر
۱۱حوت ۱۳۹۸ خورشیدی، کابل – افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا