آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

عبدالله در برگشت از ایران:

ایران موفقیت صلح افغانستان را به سود منطقه و جهان می‌داند

رییس شورای عالی مصالحه ملی پس از بازگشت از تهران می‌گوید، ایران موفقیت صلح را در افغانستان به سود منطقه و جهان می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی و هیئت همراهش پس از یک سفر رسمی دو روزه به ایران شب گذشته (۲۸ میزان) به کابل بازگشته است.
دفتر رسانه‌ای شورای عالی مصالحه ملی درباره اهداف سفر عبدالله به تهران گفته که این سفر در ادامه سلسله‌ سفرهای منطقه‌ای رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی برای جلب حمایت کشورهای منطقه از تلاش‌های صلح به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
آقای عبدالله در این سفر با رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، رییس مجلس، وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران – افغانستان و دبیر شورای امنیت ملی آن کشور دیدار و در باره‌ صلح افغانستان، مذاکرات دوحه و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل و نظر کردند.
او پس از بازگشت از ایران گفت: ایران موفقیت صلح را در افغانستان، به سود منطقه و جهان می‌داند و از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌کند.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی همچنین از حمایت ایران از روند صلح افغانستان و تداوم همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور قدردانی کرده است.
عبدالله پس از دیدار با مقامات ایرانی گفت که تأکید مقامات ارشد ایرانی در دیدار با او بر موفقیت صلح پایدار به رهبری و مدیریت افغان‌ها، برجسته بوده است.
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به روابط خوب کابل – تهران در چهار دهه‌ گذشته، همچنین گفت که حمایت ایران از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان بااهمیت است.
رییس شورای عالی مصالحه ملی در یک گفت‌وگوی ویژه، درباره اهداف سفر خود به ایران، گفت: برای بار اول است که پس از ۴۲ سال جنگ، که تقریباً بیش از دو دهه با طالبان در جنگ هستیم، دو طرف میز، افغان‌ها با یکدیگر می‌نشینند. توقع مردم افغانستان این بوده که شاهد پیشرفت باشند. نشست دو طرف خودش یک فرصت تاریخی است.
آقای عبدالله در این مصاحبه تصریح کرد: در سفرهای منطقه‌ای بیشترین تمرکز من بر روی صلح افغانستان، گفت‌وگوهایی جاری، آینده صلح در افغانستان و ابعاد مختلف این موضوع بوده است. همه کشورهای منطقه از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنند و امیدوارم همکاری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته شده در سطح منطقه مفید واقع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا