اسلایدشوجهان

ایران ۱۵ شرکت امریکایی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که به تلافی” تحریم‌های یکجانبه” اخیر امریکا، ۱۵ شرکت امریکایی را تحریم کرده که در “جنایات رژیم صهیونیستی، پشتیبانی از تروریزم و مشارکت در سرکوب مردم منطقه نقش داشته‌اند”.

به نقل از بی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امور خارجه ایران که امروز یکشنبه( ۶ حمل) منتشر شد، تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران را خلاف قوانین بین‌الملل و مغایر روح توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی توصیف کرده‌است.

ایران در این بیانیه بر حق “دفاع مشروع” خود تاکید کرده و نوشته که تحریم‌های امریکا مانع از تلاشش برای تقویت توان دفاعی خود نخواهد شد.

شرکت‌هایی که نام شان به فهرست ” افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران” اضافه شده عمدتاً شرکت‌های امنیتی، تسلیحاتی و ساختمانی امریکایی هستند که در اسرائیل فعالیت می‌کنند یا با دولت اسرائیل رابطه دارند.

ایران می‌گوید که “هرگونه مراوده با این شرکت‌ها و نهادها ممنوع بوده، اموال آنها در حوزه صلاحیتی جمهوری اسلامی ایران مشمول توقیف خواهد بود و از صدور روادید ورود به ایران برای اشخاصی که دارای سمت یا مسئولیتی در این شرکت‌ها بوده یا به نوعی با آنها در ارتباط هستند، خودداری خواهد شد”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا