آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

کمیسیون برگزاری هفته شهید:

با حاملان سلاح و اخلال‌گران امن و نظم عامه برخورد می‌شود

کمیسیون برگزاری هفته شهید می‌گوید که در جریان هفته شهید و بزرگداشت از نزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، با اخلالگران امن و نظم عامه، کاروان‌های بر هم زننده نظم اجتماع و حاملان اسلحه غیر قانونی برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ای که از سوی کمیسیون برگزاری مراسم یادبود از «هفته شهید» روز دوشنبه(۱۷ سنبله) به نشر رسید، آمده است که هیچ فردی حق اخلال امن و نظم عامه را ندارد. در این اعلامیه تصریح شده که به استثنای نیروهای امنیتی، هیچ فردی حق تردد با یونیفورم نظامی و حمل سلاح را ندارد و نیز نمی‌تواند دست به فیرهای هوایی بزند.

در کنار این، در اعلامیه هشدار داده شده که هیچ کسی حق گشت‌وگذار با موترهای شیشه سیاه، بی‌اسناد، بی‌پلیت و غیرقانونی را ندارد و در صورت تخلف وسایط‌‌شان ضبط می‌شود.

کمیسیون برگزاری مراسم یادبود از هفته شهید یادآور شده که هیچ فردی حق ندارد با شکل‌دهی کاروان، نظم جاده‌ها را برهم بزنند و جریان ترافیک را مسدود کنند. هم‌چنان در ادامه آمده است که استفاده از وسایط دولتی در کاروان‌ها ممنوع است و استفاده‌کننده‌گان آن مورد پی‌گرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرند.

براساس این اعلامیه، به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا دکان‌هایی را که دست به تزیین و تغییر رنگ وسایط می‌‌زنند،‌ مسدود و با مالکان آن برخورد قانونی کنند. این کمیسیون اخطار داده است،‌ در صورتی که شهروندان از این نکات تخطی کنند و دست به بی‌نظمی و اخلال امن و نظم عامه بزنند، بازداشت می‌شوند.

این در حالی است که قرار است فردا از نوزدهمین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود طی همایشی در کابل بزرگداشت شود. در سال‌های گذشته در این روز شماری از هواداران احمدشاه مسعود با تشکیل کاروان‌ها در سطح شهر دست به فیرهای هوایی می‌زدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا