آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

با هزینه بیش از ۳۰ میلیون دالر، پارک ملی بندامیر سرسبز می‌شود

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طرح سرسبزی پارک ملی بندامیر را با مسئولان ولایت بامیان شریک ساخت و قرار است این پارک با هزینه بیش از ۳۰ میلیون دالر سرسبز شود.


به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان اعلام کرده است که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طرح سرسبزی پارک ملی بندامیر را با اداره محلی بامیان شریک ساخته است.
در اعلامیه دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان آمده است که صبح امروز، هیئت اعزامی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، طرح سرسبزی پارک ملی بندامیر را با اداره محلی بامیان شریک کرد.
سید انور رحمتی والی بامیان، از طرح وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در راستای سرسبزی پارک ملی بندامیر استقبال نموده و گفت که اداره محلی بامیان با تمام توان در تطبیق این طرح مهم و حیاتی تلاش می‌کند.
اعلامیه افزوده که هیئت اعزامی طرح سرسبزی بندامیر را در قالب پریزینتشن ارائه نموده و بیان داشتند که با عملی شدن این طرح، در ۷ هزار هکتار زمین نهال مثمر و در ۷ هزار هکتار زمین دیگر جنگلات زودرس و دیررس چوب صنعتی غرس می‌گردد.


همچنان در این طرح آمده است که تنظیم آبریزه‌ها و حفاظت آب و خاک در ساحه ۴ هزار هکتار زمین از طریق کشت علوفه، بوته و درختچه صورت خواهد گرفت که در مجموع به مساحت ۱۸ هزار هکتار زمین بایر به زمین قابل بهره برداری و مولد تبدیل خواهد شد.
مطالعات امکان سنجی و سروی توپوگرافی این طرح آغاز شده و قرار است با هزینه ۳۰٫۵ میلیون دالر امریکایی در مدت هشت سال توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در پارک ملی بندامیر تطبیق گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا