آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

عطامحمد نور به مناسبت عید فطر:

برای حمایت از نیروهای مسلح، بسیج ملی راه‌اندازی شود/ به صلح اولویت می‌دهیم اما آماده هرنوع اقدامات برای وضعیت بعدی هستیم

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی می‌گوید که به صلح اولویت می‌دهد، اما در صورت ناکامی در شکل‌دهی اجماع ملی و عدم تمکین طالبان، آماده هرنوع اقدامات برای وضعیت بعدی است. او تاکید کرد که برای حمایت نیروهای مسلح ملی، بسیج ملی راه‌اندازی شود.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی چهارشنبه شب(۲۲ ثور) در پیامی به مناسبت عید فطر، ضمن تبریک گفتن عید، می‌گوید «انتظار می‌رفت عید امسال با نتایج مثبت صلح همراه می‌بود، اما با تاسف که در نتیجه سیاست‌های ناسنجیده ما نتوانستیم تا هنوز به صلح، این آرزوی دیرینه ما دست پیدا کنیم.
رهبر جمعیت اسلامی می‌افزاید که در هر شرایط به منظور حفظ سلامت نظام در کنار و به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی ادامه خواهد داد.
او از قواس مسلح کشور تجمید کرده و دلیری و شجاعت آنان را در برابر دشمن سپاسگزاری کرد.
آقای نور در بخشی از صحبت‌های گفت: حکومت افغانستان مکلف است به منظور حفظ جان مردم افغانستان و دستاوردها به دور از انحصار، تکروی و تصامیم محصور فردی به شکل دهی اجماع ملی با احزاب مردمی و صاحب نفوذ و شخصیت‌های تاثیرگذار متوسل شود تا بتوانیم نقش فعال مردم را در روند صلح تقویت کنیم.
به باور او، این اجماع می‌تواند روی نتایج میز مذاکره تاثیر مثبت داشته باشد و در صورت عدم تمکین طالبان نیز، در تصمیم گیری‌های بعدی حکومت، اجماع می‌تواند نقش مفیدی داشته باشد.
رهبر جمعیت اسلامی از طالبان نیز خواست که به جای جنگ به صلح بیندیشند به جای تخیل غرور آفرین هجوم و اشغال قدرت، به واقعیت‌های عینی افغانستان نگاه کنند.
عطامحمد نور در حالی که بر صلح تاکید می‌کند، اما تصریح کرد که برای وضعیت‌های بعدی نیز آماده است.
رهبر جمعیت اسلامی: ما در حالی که به صلح اولویت می‌دهیم و معتقدیم که برای سلامت کشور و نظام تلاش صورت گیرد، اما در صورتی که حکومت افغانستان به شکل دهی اجماع ملی واقعی برای حفظ سلامت نظام عاجز بیاید و تحریک طالبان به صلح با عزت تن ندهند، جمعیت اسلامی همراه با متحدین خود رایزنی‌هایی را انجام داده و آماده هرگونه اقدامات برای وضعیت بعدی هستیم.
این شخصیت سیاسی کشور افزود: به مردم عزیزم اطمینان می‌دهیم که توان بازگشت به سلطه گرایی متحجرانه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا