آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

برگزاری نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی در بلخ

نمایشگاهی با عنوان چرخش رونق اقتصادی، حمایت از تولیدات و محصولات داخلی در شهر مزارشریف برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری دید، به مناسبت اولین روز نوروز و جشن گل سرخ، نمایشگاه معرفی تولیدات دستی و صنعتی، وطنی با حضور مسئولین سکتور خصوصی، اقتصاد و شهرداری بلخ در پارک تفریحی آریانا مرکز شهر مزارشریف برپا گردید.
مژده عمری رییس موسسه شهروند مسئول و نمایشگاه شش روزه «چرخش رونق اقتصادی حمایت از تولیدات داخلی» می‌گوید: این نمایشگاه برای رشد و رونق محصولات دستی، داخلی و اقتصادی ما می‌باشد.
وی در ادامه صحبت‌های خود ابراز داشت برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها باعث حمایت و تقویت تولیدکنندگان داخلی گردیده و مردم تشویق به خرید محصولات وطنی می‌گردند.
به گفته خانم عمری در چهل غرفه این نمایشگاه از تولیدات دستی و داخلی از قبیل عسل خالص، شیرینی، بیسکویت، آیسکریم، روغن، آرد و دیگر صنایع دستی زنانه به نمایش گذاشته شده است.
وی با اظهار نگرانی از این که شهروندان محصولات بی‌کیفیت خارجی را با قیمت بیشتر از تولیدات وطنی خریداری می‌کنند، گفت: عده زیادی از لوازم صادراتی دیگر کشورها باعث مریضی‌های جدی می‌گردند.
رئیس موسسه شهروند مسئول در بلخ می‌گوید: این نهاد در عرصه‌های خدمات صحی، تعلیم و تربیت، نمایشگاه‌های تجارتی، فرهنگی و سایر تسهیلات اجتماعی برای شهروندان مزارشریف ایجاد خواهد کرد.
ذبیح الله حیات یکی از بازرگانان این نمایشگاه می‌گوید: در صورتی که تولیدات محصولات داخلی با تبلیغات درست و در معرض دید شهروندان کشور قرار بگیرد، شرایط را برای حمایت و استفاده از آن محیا می‌کند.
این تاجر که نماینده غرفه کشور ازبکستان بود، حضور کشورهای همسایه را در این نمایشگاه‌ها باعث مستحکم ساختن روابط سیاسی، نظامی و کشورها خوانده، می‌گوید: این نمایشگاه منجر به نزدیک شدن ملت‌ها خواهد شد.
داکتر حسینا حسیبی رئیس صنایع ابتکار بانوان خورشید بلخ می‌گوید: این نمایشگاه زمینه‌ای برای معرفی و فروش تولیدات دستی و صنایع سال گذشته زنان خواهد بود که بتوانند در سال روان خسارات ایام قرنطینه را جبران کنند.
او در ادامه افزود: خوشبختانه امسال شاهد محصولات صادراتی دیگر کشورها نخواهیم بود، بلکه شهروندان از تولیدات وطنی خودشان به صورت گسترده استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا