آخرین اخبارجهانفرهنگ عامه

حراج مجسمه ۱۵۰ هزار دالری «جورج فلوید» سیاهپوستی که توسط پولیس کشته شد

قرار است سردیس جورج فلوید و برونا تیلور دو شهروند سیاهپوستی که از سوی پولیس امریکا کشته شدند، به حراج گذاشته شود. قیمت سردیس‌ جورج فلوید از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دالر تخمین زده شده است.


به نقل از یورونیوز، درآمد حاصل از حراج این مجسمه‌ها قرار است به دو موسسه خیریه تعلق گیرد. حراج آنلاین دو مجسمه جورج فلوید و برونا تیلور که پیش از این در نیویارک به نمایش درآمده‌ تا روز ۱۷ دسمبر (۲۵ قوس) ادامه خواهد داشت. اعضای خانواده جورج فلوید و برونا تیلور دو موسسه خیریه به نام‌های «ما فلوید هستیم» و «بنیاد برونا تیلور» را بنیانگذاری کرده‌اند.
هر دو مجسمه را کریس کارنابوچی، مجسمه‌ساز امریکایی ساخته است.
مجسمه طلایی و یک متر و ۸۰ سانتی‌متری جورج فلوید در جریان نمایش آن در نیویورک دو بار هدف حمله با افشانه‌های رنگی قرار گرفت. این مجسمه اکنون ترمیم شده است و انتظار می‌رود که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دالر به فروش برسد.
مرگ جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاهپوست در شهر مینیاپولیس سال گذشته یکی از جدی‌ترین اعتراض‌ها برای حقوق مدنی سیاهپوستان را در امریکا به دنبال داشت. درک شووین مامور سفیدپوست پولیس مینیاپولیس حدود ۹ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید فشار داده بود. او اکنون به ۲۲ سال زندان محکوم شده است.
حدود دو ماه قبل از قتل جورج فلوید نیز برونا تیلور زن سیاهپوست ۲۶ ساله در شهر لوئیویل در ایالت کنتاکی به ضرب گلوله پولیس کشته شد. هیچ کدام از مامورانی که در قتل برونا تیلور نقش داشتند تحت تعقیب قضایی قرار نگرفتند.
انتظار می‌رود که مجسمه برونا تیلور بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دالر در حراج ساتبیز به فروش برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا