آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاستمنطقه

حقانی: طا-لبان خواستار روابط نیک با جهان اسلام است

خبرگزاری دید: سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طا-لبان در دیدار با مقامات مالزی در کابل مطرح کرد که حکومت سرپرست خواستار  روابط ‌و تعامل نیک با همه کشورهای جهان به ویژه جهان اسلام هستیم. وی افزود: شهروندان افغانستان اکنون  دارای آزادی و وطن خویش هستند. صلح در‌ اینجا حاکم شده و وحدت بین شهروندان افغانستان برقرار شده است.

در خبرنامه ای که در صفحه ایکس وزارت خارجه امروز (۷ ثور) منتشر شده آمده که سراج الدین حقانی در دیدار  خود با وزیر کشور، امور خارجه، دفاع و مشاوران دفتر نخست وزیر کشور مالزی مطرح کرده است که حکومت سرپرست خواهان روابط و‌ تعامل مناسب با همه کشورهای جهان به ویژه جهان اسلام هستیم.

وی افزود: مالزی یک کشور اسلامی پیشرفته است که باید از تجاربی که با موقعیت جغرافیایی و تاریخی ما سازگاری دارد استفاده کنیم.

در مقابل، طرف مالزیایی مطرح کرد که به افغانستان در زمینه امنیت سایبری ‌‌و جرایم دیجیتال کمک کند.

در این دیدار وزارت های کشور دو طرف در مورد مبارزه با مواد مخدر ، آموزش پلیس و تبادل تجربه و همکاری نیز صحبت کردند.

علاوه بر این ، این هیات با محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع طا-لبان نیز دیدار داشته است.

در این دیدار مجاهد عنوان کرد که جنگ و اشغال در افغانستان پایان یافته و هیچ گروه از جمله داعش در کشورش حضور فیزیکی ندارند. 

پیش از این نیز این هیات با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طا-لبان نیز ملاقات داشتند. در این دیدار امیرخان متقی از مقامات مالزی درخواست که این کشور زمینه خدمات آموزشی و‌ صحی را برای شهروندان افغانستان که در مالزی زندگی می کنند،. فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا