آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

تاکید ملل متحد بر انتخابات شفاف و به موقع در افغانستان

سازمان ملل متحد در نشستی بر، برگزاری انتخابات شفاف و به موقع در افغانستان تاکید کرده و هشدار داده است که کابل نمی‌تواند از عهده بحران دوامدار و طولانی پسا انتخابات برآید.

سازمان ملل متحد در نشستی بر، برگزاری انتخابات شفاف و به موقع در افغانستان تاکید کرده و هشدار داده است که کابل نمی‌تواند از عهده بحران دوامدار و طولانی پسا انتخابات برآید.
به گزارش خبرگزاری دید، تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که شام روز گذشته برگزار گردید، گفت که کمیسیون‌های انتخاباتی، نهادهای دولتی، رهبران سیاسی، کاندیدان و شرکای بین‌المللی باید یک انتخابات به موقع و معتبر ارائه دهند و نتیجه این روند را بپذیرند.
آقای یاماموتو به شورای امنیت سازمان ملل گفت: سال گذشته، مردم افغانستان به مدت سه روز آتش بس بی‌پیشنیه‌ای را در سراسر این کشور تجلیل کردند که روزنه‌ای از زندگی بدون درگیری را برایشان به ارمغان آورد.
وی به تصمیم کمیسیون انتخابات اشاره کرد و گفت انتخابات ماه سپتامبر باید اولویت داده شود.
رییس هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان افزود: زمینه سیاسی باید اکنون فراهم شود تا تضمین شود که انتخابات معبتر خواهد بود و نتیجه آن پذیرفته می شود.
آقای یاماموتو همچنان هشدار داد که افغانستان نمی‌تواند از پس بحران دوامدار و طولانی پسا انتخابات بر آید.
روند صلح
نماینده ویژه ملل متحد در این نشست گفت که افزایش مشاوره بین کشورها که طرح ها و ابتکارات را در حمایت از مصالحه سیاسی بین حکومت افغانستان و طالبان رهبری می‌کند، دلگرم کننده است.
وی با تأکید گفت: پیام مشترک به طالبان واضح است؛ بیایید بر سر میز مذاکره و به طور مستقیم با حکومت افغانستان گفت‌وگو کنید. او از کشورهای با نفوذ نیزخواست در این راستا تلاش‌های شان را بیشتر کند.
در اخیر، وی اذعان کرد که «هیچ جایگزینی وجود ندارد، جز اینکه مردم افغانستان مالکیت و پیشبرد گفت‌وگوهای فراگیر خود را به سوی روند صلح در دست داشته باشند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا