آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی به نیروهای مسلح:

تا برقراری صلح، هرنوع تهدید را سرکوب کنید/ منسوبان دارای جرم خفیف عفو می‌شوند

محمد اشرف غنی عصر روز گذشته از مرکز سوق و ادارۀ پولیس ملی افغانستان در مقر وزارت امور داخله، دیدن کرد.

محمد اشرف غنی عصر روز گذشته از مرکز سوق و ادارۀ پولیس ملی افغانستان در مقر وزارت امور داخله، دیدن کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، اشرف غنی ضمن تبریکی صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور گفت که برای عملی کردن پلان امنیتی کابل باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
وی افزود که به احترام این روز خجسته، تمام منسوبین قوای مسلح که اشتباهاتی را مرتکب شده بودند و در حبس قرار داشتند به جز از آن عده منسوبین که خیانت‌ها و فساد کلان کرده‌اند و یا حق‌العبد بالای شان باشد، عفو و از حبس رها می‌شوند.
آقای غنی خاطرنشان کرد: از هر ساتنمن، افسر و منسوب پولیس ملی افغانستان تشکر می‌کنم که صدمین سالگرد جشن استراداد استقلال را تامین امنیت کردند و این جشن در مرکز و ولایات در فضای امن برگزار شد.
او گفت که افغانستان هدیه کسی نیست، هزاران سال این وطن به خون فرزندان صدیقش حفاظت گردید و شما منسوبین قوای مسلح، این وطن را برای نسل‌های آینده امن خواهید ساخت.
محمد اشرف غنی در رابطه به صلح گفت که صلح یک ضرورت مملکت است، اما تامین صلح باعث تغییر در پیمان‌ها با همکاران بین‌المللی ما نمی‌گردد.
وی خطاب به منسوبین پولیس گفت که نقش شما موجب امنیت جهانی شده است و ما از کسی صدقه نمی‌خواهیم، این حق ما می‌باشد. و افزود که پس از توافقنامه صلح؛ تمویل، تجهیز، آموزش و حمایت‌های شما ادامه می‌یابد.
غنی با تاکید گفت که جمهوریت و قوای امنیتی و دفاعی ما قابل معامله نیستند و رهبری پروسه صلح نزد ما است و برخلاف این که آغاز مذاکرات بدون قید و شرط بوده است، صلح با قید و شرط می‌باشد.
او خطاب به قوای مسلح گفت که بخاطر شما از موقف قوی در مذاکرات صلح قرار داریم و تا برقراری صلح، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، با قوت تمام با هر نوع تهدید مبارزه نمایند. وی افزود که داعش و سایر تروریستان را در هر جای که قرار دارند، سرکوب، محو و از بین ببرید و به کمک مردم، آنان را از مغاره های شان بیرون کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا