آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستشورای ملی

رییس جمهور غنی:

تا شش ماه آینده نیروهای امنیتی به حالت استقرار می‌رسند/ تمرکز امروز من بر وحدت ملی و یکپارچگی ما است

رییس جمهور محمد اشرف غنی در نشست فوق‌العاده شورای ملی گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور قابلیت این را پیدا کرده‌اند تا در شش ماه آینده به حالت استقرار برسند و بعد از آن دوباره به حالت مطلوب برگردیم. او همچنین تاکید کرد که اکنون وقت اتحاد و همبستگی است و فرصت برای جدا ساختن ملامت و سلامت نیست. قضاوت در مورد گذشته نزدیک را به وجدان آگاه زنان و مردان افغانستان می‌گذاریم.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور محمد اشرف غنی امروز دوشنبه(۱۱اسد) در نشست فوق‌العاده شواری ملی شرکت کرد. در این نشست معاونین رییس جمهور، مشاور امنیت ملی، رییس شواری عالی مصالحه ملی، اعضای کابینه و نمایندگان شورای ملی نیز شرکت کردند.
رییس جمهور در سخنرانی خود گفت: امروز مردم ما در معرض تجاوز آشکار قرار دارند که مبنای آن فتنه و ابزار آن مکر و خدعه است، این تجاوز بر مردم افغانستان تحمیل شده و جنگیدن در برابر فتنه و تجاوز وجیبه هر فرد است.
او تصریح کرد که «تمام آمادگی‌ها گرفته شده که در شش ماه آینده، این موج فتنه را دفع کنیم و به حالت استقرار برسیم. عنصر مهم این پلان در کنار نیروهای دولتی، بسیج مردمی است. ارتش بر اهداف راهبردی تمرکز می‌کند. پولیس امنیت شهرها و ولسوالی‌های راهبردی را تامین می‌کند.»
به گفته او «ریاست امنیت ملی و دفتر شورای امنیت ملی ماموریت بسیج مردمی را به پیش می‌برند.»
آقای غنی اضافه کرد: امروز به دلیلی در خدمت شما هستم که احساس می‌کنم زمان آن فرارسیده است تا به پرسش‌ها و نگرانی‌هایی که در ذهن شما و مردم افغانستان است پاسخ ارائه کنم؛ شما و فرزندان ما که در سنگرهای داغ مصروف دفاع از وطن هستند، خواهان اتحاد و اتفاق کامل می‌باشند.
او خطاب به نمایندگان مجلسین گفت: از روابط تان استفاده کنید که در کشور یک بسیج ملی به میان بیاید و یک جواب قاطع به دشمن داده شود. یک پلان واضح برای استقرار در شش ماه آینده آماده شده است و روند عملی سازی این پلان نیز آغاز شده است.
محمداشرف غنی خاطرنشان کرد: پیش بین تمام خطرات و فرصت ها هستیم و نیروهای دفاعی و امنیتی شما این قابلیت را دوباره پیدا کرده‌اند تا در شش ماه آینده به حالت استقرار برسند و بعد از آن دوباره به حالت مطلوب برگردیم.
آقای غنی با تاکید بر اتحاد و یکپارچگی گفت: من انسان واقع‌بین هستم، در گذشته زندگی نمی‌کنم، مسئولیتم را احساس می‌کنم و می‌دانم که اکنون وقت اتحاد و همبستگی است و فرصت برای جدا ساختن ملامت و سلامت نیست. قضاوت در مورد گذشته نزدیک را به وجدان آگاه هر مرد و زن افغان می‌گذارم، تمرکز امروز من بر وحدت ملی و یکپارچگی ماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا