آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سیگار:

تلفات افراد ملکی سه برابر شده است

سیگار در گزارش سه ماهه خود در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان گفته که آمار تلفات در این کشور از سال ۲۰۰۹ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

سیگار در گزارش سه ماهه خود در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان گفته که آمار تلفات در این کشور از سال ۲۰۰۹ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
به گزارش خبرگزاری دید، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان به تازگی در گزارشی بیان می‌کند که آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در تابستان امسال(۲۰۱۹) به گونه بی‌پیشینه افزایش یافت.
این نهاد می‌گوید داده‌های تلفات غیرنظامیان را از دو منبع مختلف یعنی یوناما و ماموریت حمایت قاطع در افغانستان بررسی کرده است.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) نسبت به سال‌های گذشته، شمار بیشتر تلفات را از اول ماه جولای تا ۳۰ سپتمبر سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت نمود.
شمار تلفات غیرنظامیان را که یوناما ثبت کرده (۴ هزار و ۳۱۳ مورد تلفات) ۴۲ درصد افزایش تلفات را در مقایسه با سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد. آمار تلفات شامل ۱ هزار و ۱۷۴ کشته و ۳ هزار و ۱۳۹ زخمی می‌شود.
بر اساس این گزارش، خشونت‌های مربوط به انتخابات باعث ۴۵۸ مورد تلفات افراد ملکی شده است‌ (۸۵ کشته و ۳۷۳ مورد زخمی) که ۲۷۷ مورد مربوط به تلفات غیرنظامیان می‌شود.
در همین حال، حمایت قاطع گفته است که افغانستان ۴ هزار و ۵۵۴ مورد تلفات را تجربه کرده است که ۳۹ درصد افزایش تلفات غیرنظامیان را نشان می‌دهد.
حمایت قاطع افزوده است که افزایش تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات تروریستی و شورشیان مربوط به قبل از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌شود.
بازسازی افغانسان
سیگار در این گزارش در مورد هزینه امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که ایالات متحده از سال مالی ۲۰۰۲ تا ۳۰ سپتمبر سال ۲۰۱۹، حدود ۱۳۲.۵۵ میلیارد دالر را برای بازسازی و فعالیت‌های مرتبط با افغانستان اختصاص داده بود.
طبق این گزارش، ایالات متحده ۸۲.۵۵ میلیارد دالر را برای امنیت، ۳۴.۴۶ میلیارد دالر را برای حکومت‌داری و توسعه، ۳.۸۵ میلیارد دالر را برای کمک‌های بشردوستانه و ۱۱.۷۰ میلیارد دالر را برای عملیات‌های ملکی اختصاص داده بود.
در بخش دیگر این گزارش آمده است که با وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، انتظار می‌رود حدود ۵۷۱ هزار مهاجر افغان در سال ۲۰۱۹ از ایران به کشورشان عودت کنند.
از سویی هم، الیس ولز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته است:« فساد، سوءاستفاده‌های حکومت، تولید بسیار زیاد مواد مخدر و جرم‌های اقتصادی برای آنچه که مردم افغانستان، ایالات متحده و شرکا برای به دست آوردن آن قربانی داده‌اند، همچنان بزرگ‌ترین تهدید است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا