آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانایران

تهران: رها‌سازی حقابه آغاز و تا کنون ۱۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد خاک ایران شده است

خبرگزاری دید: وزارت‌خارجه ایران می گوید تا روزهای اخیر حدود ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب از سد کمال‌خان وارد خاک ایران شده است این در حالی ست که ؛ رهاسازی آب از سد کجکی هم شروع شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز ( ۱۰ ثور) گفته است: در اجرای معاهده ۱۳۵۱ میان ایران و افغانستان، مطالبه حقابه تعیین شده ایران از طرف افغانستان را به طور جدی در همه مذاکرات و گفت‌وگوها با مقامات حکومت سرپرست افغانستان داشتیم.

وی گفته است: از ابتدای سال جاری هم بحث رهاسازی آب از سد کمال‌خان شروع شد. در چارچوب توافقات صورت گرفته و اعلام طرف افغانستانی بر تعهد و پایبندی به معاهده و تامین حقابه ایران، در حال حاضر شاهد جریان آب به سمت مرزهای ایران هستیم.

کنعانی افزود: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردم از زمان رهاسازی این آب تا روزهای اخیر، حدود ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب وارد مرزها و خاک ایران شده است و جریان آب همچنان ادامه دارد.

این در حالی ست که پیش از این مقامات حکومت سرپرست بر واگذاری حقابه ایران از سوی افغانستان همواره تاکید داشته اما برخی مشکلات به وجود آمده را در روند جاری سازی حقابه ایران، خشکسالی و کاهش بارندگی در کشور اعلام نموده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا