آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

اردوغان: جهان اسلام با سناریویی کثیف مواجه است

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سی و سومین نشست کمیته دایمی همکاری‎های تجاری و اقتصادی سازمان همکاری‎های اسلامی، در استانبول گفت:«جهان اسلام در سال‌های اخیر روزهای بسیار سختی را سپری کرد. بدون تردید، دوران فتنه را پشت سر می‌گذاریم.»
به نقل از آناتولی، آقای اردوغان در مورد خشونت‎ها در خاورمیانه و کشورهای اسلامی غرب را متهم به طرح و اجرای سناریوی تروریزم در جان اسلام کرده، گفت:« غربی‌ها در طول تاریخ، تمام عناصر بیمار خود را به جهان اسلام فرستاده و سعی کرده‎اند آینده خود را تضمین کنند. سناریویی کثیف علیه وحدت، دارایی و از همه مهم‌تر آینده جهان اسلام درحال اجرا است.»
رییس جمهوری ترکیه با اشاره به موجودیت گروه‎های تروریستی در منطقه مرکزی جهان اسلام، خاورمیانه؛ گفته است که گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، بوکو حرام، ی.پ.گ و فتو جغرافیای جهان اسلام را به دریاچه بزرگ خون تبدیل کرده‌اند.
وی در مورد سرمنشا و کانال‎های تغذیه گروه‎های تروریستی افزوده است: « دست‎شان رو و مشخص شده که از کجا پدید آمده و تغذیه می‌شوند. دیگر در برابر این جنایت‎کاران که از نام اسلام سوءاستفاده می‌کنند بی تفاوت نخواهیم ماند. این‎که به عنوان تروریزم به مسلمانان تهمت زده و به این بهانه تمام آزادی‎های طبیعی آنان را نقض می‌کنند، دلیل آشکار نیت پلیدشان است.»
گفتنی است که پیش‎تر وزیر خارجه ترکیه هم، امریکا را به حمایت و فراهم کردن پوشش امن برای فراریان داعش متهم کرده و گفته بود که نظامیان امریکایی در فرار داعشیان کمک می‎کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا