آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

جنگ در جلریز؛ ده‌ها خانواده بیجا شدند

از چند روز بدین سو جنگ شدید میان گروه طالبان و نیروهای خیزش‌های مردمی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک جریان دارد که در نتیجه این درگیری‌ها ده‌ها خانواده از مناطق شان فرار کردند.

از چند روز بدین سو جنگ شدید میان گروه طالبان و نیروهای خیزش‌های مردمی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک جریان دارد که در نتیجه این درگیری‌ها ده‌ها خانواده از مناطق شان فرار کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از باشنده‌گان جلریز، می‌گویند که در دو سوی این نبردها نیروهای مردمی و طالبان قرار دارند.
محمد مهدی راسخ، یکی از نماینده‌گان مردم میدان وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید که این نبردها میان نیروهای مردمی و جریان دارد نیروهای دولتی نخواسته‌اند خودشان را درگیر این نبردها سازند. چیزی‌که وزارت دفاع ملی آن را رد می‌کند.
روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره گفت: «گفته‌هایی که از سوی بعضی‌ها در این باره اظهار شده‌اند، کاملأ نادرست هستند. نیروهای دفاعی و امنیتی شما در آن‌جا با قوت کامل حضور دارند و ساحه کاملأ تحت کنترول نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان است.»
در این میان، وزارت امور داخله تأکید می‌ورزد که نیروهای دولتی و طالبان چند روز پیش در جلریز درگیر شده بودند و اکنون در این ولسوالی، اوضاع رو به آرام شدن است.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله اظهار داشت: «در این اواخر، در آن‌جا [جلریز] میان دو گروۀ مسلح غیرمسئول درگیری صورت گرفته بود که به تعقیب آن نیروهای امنیتی با نیروهای تقویتی ما به ساحه اعزام شدند. فعلأ ساحه به‌گونۀ کامل امنیت است.»
تصاویر که از بیجا شده‌گان جنگ‌های جلریز در شبکه‌های اجتماعی پخش شده‌اند، نشان می‌دهند که باشنده‌گان بخش‌هایی از این ولسوالی، می‌کوشند تا خودشان را از هر راه ممکن، به بیرون از این ولسوالی بکشند. گفته می‌شود که بیشتر این خانواده‌ها، به ولایت بامیان رفته‌اند.
بیشتر این بیجاشدگان از مناطق سیاه بیتاب، سرچشمه و سیاه خاک هستند که به از مناطق شان آوره شدند.
برخی گزارش‌ها می‌رساند که طالبان در این درگیری خانه‌های مردم را به آتش کشیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا