آخرین اخبارافغانستانسیاست

حلیمی به طالبان: ساختمان‌ها کافر نیستند تخریب نکنید!

خبرگزاری دید: محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف امروز شنبه (۲۹ جوزا) در یک نشست مطبوعاتی خطاب به طالبان گفت، ساختمان‌ها کافر نیست، آنها را تخریب نکنید.


وزیر ارشاد، حج و اوقاف گفت: «ساختمان‌ها به هیچ دین و مذهبی متعلق نیست. هیچ ساختمانی کافر نمی‌شود، اما می‌بینیم که گروه طالبان دست به تخریب آن می‌زنند».
او در این نشست گفت: «طالبان هدفی جز ویرانی تاسیسات عامه، انفجار و انتحار ندارند.» به گفته وی، گروه طالبان با تسلط چند روزه بر برخی مناطق، تأسیسات عامه را ویران کردند.
حلیمی گفته است، اگر طالبان برای ساختن نظام و ایجاد حاکمیت عادلانه که به نفع افغانستان باشد کار می‌کردند، تاسیسات عامه را تخریب نمی‌کردند.
او افزود: «طالبان در ساحاتی که برای چند روز تسلط می‌یابند، دست به تخریب پل‌ها، پایه‌های برق، ساختمان‌ها و دیگر تأسیسات عامه می‌زنند».
او در ادامه گفت، در نشستی که چندی قبل در عربستان برگزار شد علمای سعودی، پاکستان و افغانستان جنگ در افغانستان را «جنگ قدرت و به ضرر اسلام» دانستند.
به گفته وزیر حج و اوقاف، علمای پاکستان که تا دیروز در کنار طالبان فتوای جهاد علیه دولت افغانستان را می‌دادند، امروز این جنگ را «ناروا و مسلمان‌کشی» می‌خوانند.
گفتنی است که گروه طالبان در هفته‌های اخیر چند ولسوالی را تصرف و ساختمان‌های این ولسوالی‌ها را تخریب کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا