آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله در پیوند به ششم جدی: ششم جدی آغاز فصل بحران‌ چهل ساله کشور است

داکتر عبدالله عبدالله با نشر پیامی به مناسبت ششم جدی روز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به کشور ما، این روز را آغاز فصل بحران چهل ساله کشور خوانده و بر پاسداری از ارزش‌های جهادی و خون شهدا تاکید نموده است.

داکتر عبدالله عبدالله با نشر پیامی به مناسبت ششم جدی روز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به کشور ما، این روز را آغاز فصل بحران چهل ساله کشور خوانده و بر پاسداری از ارزش‌های جهادی و خون شهدا تاکید نموده است.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با نشر پیامی به مناسبت ششم جدی روز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به کشور ما، این تاریخ را روز سیاه و نامیمون در تاریخ معاصر کشور خوانده است.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به چهلمین سالروز تجاوز قشون اشغالگر سرخ به کشور
ششم جدی مصادف است با سالروز تجاوز قشون سرخ شوروی سابق به افغانستان و سرآغاز جهاد علیه تجاوز و جنگ‌های خونین در تاریخ معاصر کشور.
چهل سال قبل از امروز، نیروهای اشغالگر شوروی سابق با تجاوز به کشور، خلاف تمام موازین بین‌المللی و انسانی افغانستان را اشغال کردند و حکومت دست‌نشانده‌ خویش را بر مردم آزاده‌ ما تحمیل کردند.
هجوم نیروهای شوروی سابق به افغانستان و حمله بر دین و مقدسات کشور باعث قیام و جهاد سراسری مردم قهرمان و سلحشور ما گردید. مردم افغانستان با دست‌خالی اما با ایمان و توکل به خداوند یکی از ماندگارترین قیام‌ها و مقاومت‌های آزادی‌خواهانه و مبارزه علیه اشغال را در تاریخ معاصر رقم زدند.
مردم در این راه قربانی‌های فراوانی تقدیم کردند و متحمل خسارات فراوان گردیدند. صدها هزار به شهادت رسیدند، هزاران تن معلول گردیدند و ملیون‌ها انسان مجبور به هجرت شدند. اما به رغم این همه قربانی‌های بی‌شمار تسلیم زور و اشغال نشده و تا رسیدن به قله‌های پیروزی به مبارزه‌ خویش ادامه دادند.
۶ جدی در تاریخ سیاسی کشور یک روز سیاه و نامیمون به شمار می‌رود و سرآغاز جنگ‌های چهل ساله در کشور است. متاسفانه با گذشت چهار دهه از این تجاوز، هنوز جنگ و درگیری‌ در کشور ادامه دارد و از مردم ما قربانی می‌گیرد.
ما در حالی‌که به این مناسبت از جهاد و مقاومت مردم افغانستان تجلیل می‌نماییم، تجاوز قوای اشغالگر شوروی را محکوم می‌کنیم و به روح شهدای گلگون کفن کشور در مراحل مختلف مبارزه برای آزادی و عدالت درود می‌فرستیم و از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح با عزت و دایمی در کشور حمایت می‌نماییم.
ما به مردم خویش اطمینان می‌دهیم که در راه پاس‌داشت و حفظ ارزش‌های جهاد، خدمت به خانواده شهداء و دستاوردهای سالیان پسین از هیچ‌نوع تلاش دریغ نمی‌کنیم.
دوکتور عبدالله عبدالله
رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا