آخرین اخباراجتماعافغانستان

رییس جمهور غنی به هراتیان:

در محراق توجه دولت قرار دارید/ برای مهار کرونا همکاری مردم ضروری است

رییس جمهور اشرف غنی در کنفرانسی ویدئویی در پیوند به مبارزه با کرونا، با مسئولان محلی هرات، هراتیان را در محراق توجه دولت خوانده و تاکید کرد که در مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری مردم حتمی است.

رییس جمهور اشرف غنی در کنفرانسی ویدئویی در پیوند به مبارزه با کرونا، با مسئولان محلی هرات، هراتیان را در محراق توجه دولت خوانده و تاکید کرد که در مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری مردم حتمی است.
به گزارش خبرگزاری دید، ابتدا عبدالقیوم رحیمی والی هرات گفت که مطابق هدایات قبلی ریاست جمهوری کارها در حال انجام شدن است و بودجه هرات نظر به ضرورت و استعجالیت مطابق به اصول و میکانیزم‌های نظارتی به واحدها و سکتورهای مشخص در نظر گرفته شده است.
وی افزود که حالت اضطرار و قرنطینه شهر هرات را بررسی نموده‌اند، توافق بر این شده که در شرایط موجود تراکم در شهر محدود شود .
والی هرات گفت که کار روی مراکز صحی و تدارک تجهیزات صحی ادامه دارد، در مجموع ۸۰۰ بستر برای مبتلایان احتمالی ویروس کرونا فراهم شده و لابراتوارهای تشخیصیه کاملاً فعال است و ۱۲۵ داکتر و نرس استخدام شده‌اند.
رحیمی با اشاره بر اینکه اکنون هیچ مبتلا به ویروس کرونا از هرات به کابل نمی‌آید، گفت که در گمرکات اموال ما متوقف نیست و هرات ظرفیت ذخیره نمودن ۲۲ هزار تُن مواد اولیه را دارد.
رییس جمهور غنی ضمن تشکر از اقدامات مسئولان حکومت محلی و مردم هرات در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت که فعالیت‌ها و اقدامات تان در راستای مبارزه با این ویروس باید دوامدار باشد.
رییس جمهور گفت که تنها وارد ساختن گندم هندوستان می‌تواند ذخایر را پر کند، خریداری از بازارها هم راه‌حل نیست و در حال حاضر برای دو ماه ذخیره داریم.
رییس جمهور کشور در مورد خریداری تجهیزات طبی، گفت که خریداری این وسایل از شرکت زیمنس آلمان صورت می‌گیرد. یک فهرست اساسی زیر کار است، ما اجناس باکیفیت می‌خواهیم، استعجالیت با کیفیت باید ارتباط داشته باشد.
رییس جمهور غنی گفت از نظر اقتصادی با کشورهای منطقه رابطه خوب داریم و هیچ نگرانی در قسمت خریداری و واردات مواد اولیه وجود ندارد.
رییس جمهور در مورد وضعیت زندان‌ها و زندانیان در ولایت هرات، گفت: هرچند قوانین نافذۀ کشور در خصوص زندانیان صراحت دارد، اما باید به اساس یک ارزیابی و شرایط موجود، اقدامات قانونی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا