آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانخبر های مهمسیاست

وزیر خارجه ایران:

دوره زورگویی تمام شده/ پهپاد امریکایی را با موشک ایرانی سرنگون کردیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که دوره زورگویی امریکا گذشته است. انگلیس شریک تروریزم اقتصادی امریکا است و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در برابر زورگویی سر خم نمی‌کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که دوره زورگویی امریکا گذشته است. انگلیس شریک تروریزم اقتصادی امریکا است و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در برابر زورگویی سر خم نمی‌کند.
به نقل از فارس، محمد جواد ظریف که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: تروریزم اقتصادی امروز یک واقعیت است. یعنی اینکه مردم عادی را هدف قرار بدهید به امید این که سیاست‌های شما را اعمال کنند. دولت امریکا رسماً اعلام می‌کند اگر مردم ایران می‌خواهند نان بخورند باید سیاست تان را تغییر بدهید.
وزیر خارجه ایران افزوده است: امروز امریکا در دنیا تنهاست و حتی در حوزه‌هایی که ورای دیگران نقش ابرقدرتی دارد، مثل حوزه نظامی نمی‌تواند ایجاد اختلاف کند.
وزیر خارجه ایران همچنان با اشاره به لشکرکشی امریکا در نقاط مختلف از جمله افغانستان و سوریه، گفت که هرجا امریکا قدم گذاشته جز بحران و تنش و بدبختی چیزی به دنبال نداشته است.
او افزود: امریکا با ایجاد فتنه، تنش و بحران هر جا قدم گذاشتند از افغانستان پس از ۱۸ سال دارند با طالبان صحبت کنند تا سوریه که جز بدبختی برای خودشان و منطقه ایجاد نکردند و تا خلیج فارس که هر بار قدم گذاشتند جنایت صورت دادند از جمله ۲۹۰ انسان بیگناه در حمله به هواپیمای ایرانی بود.
ظریف گفت: توانستیم پهپاد امریکایی را با موشک ساخت ایران سرنگون کردیم. می‌گویند چرا ساختید؟ با تحریم نمی‌توانند جلو ایرانی را بگیرند.
آقای ظریف در ادامه گفت که در سفرش به نیویارک به او گفته شد که ظرف دو هفته تحریم خواهد شد مگر این که پیشنهادهای امریکا را بپذیرم.
وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره ماجرای نفتکش‌ها بین ایران و انگلیس نیز گفت: ایتلاف بین‌المللی برای چه می‌خواهد شکل بگیرد. امریکا مسئول تنش در خلیج فارس و دنیاست. امریکا آتش افروز است و کافی است آتش افروزیش را متوقف کند همه چیز خوب می‌شود. امریکا هر وقت به خلیج فارس آمده جز خشونت و جنگ چیزی به همراه نیاورده است.
او توقیف نفتکش ایرانی را از سوی انگلیس در آبنای جبل الطارق راهزنی دریایی خوانده و انگلیس را شریک تروریزم اقتصادی امریکا خواند. او گفت که این اقدامات تبعاتی دارد که بی پاسخ نخواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا