آخرین اخبارجهان

راهبرد تازه امریکا در برابر ایران؛ سرنوشت برجام چه خواهد شد؟


در راهبرد تازه امریکا علیه ایران که گفته شده که این راهبرد حاصل ۹ ماه بررسی و محاسبات با کنگره و متحدان امریکا در منطقه است؛ تهران متهم شده که به برجام متعهد نبوده و مواد آن را عملی نکرده است.
در بخش‎هایی از این راهبرد آمده است که ایالات متحده و متحدان منطقه‎ای آن هر راه ممکن تلاش خواهند کرد که مانع رسیدن ایران به سلاح هسته‎ای شوند و جلو برنامه‎های گسترش صنعت موشک‌سازی آن را بگیرند.
به گزارش رسانه‎های بین‎المللی، در راهبرد امریکا علیه ایران در مورد برنامه هسته‎ای تهران گفته شده که نظامیان ایرانی عملا اعلام کرده‎اند که به بازرسان آژانس جهانی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات اتمی را نخواهند داد.
امریکا معتقد است که عدم صدور اجازه از سوی ایران به بازرسان آژانس جهانی انرژی اتمی به معنای نقض برجام از سوی تهران است، چیزی که همواره از سوی مقامات ایرانی رد شده است.
در بخشی از راهبرد امریکا علیه ایران آمده است: «این رفتار قابل تحمل نیست و توافق باید دقیقا اجرایی شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همه اختیارات بازرسی خود استفاده کند.»
برنامه هسته‎ای ایران که از سال‎ها به این‎سو در سطح جهان جنجال آفریده بود، سرانجام پس از مذاکرات طولانی به توافقی میان ایران، آلمان و پنج ابر قدرت انجامید، ولی پس از روی کار آمدن ترامپ در ریاست جمهوری امریکا به نظر می‎رسد که این توافق دیری نخواهد پایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا