آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی لاوروف و آل‌ثانی در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه قطر در سفرش به مسکو با مقامات این کشور در مورد افغانستان رایزنی کرده و نامه امیر قطر را به پوتین تحویل داده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در مورد مسایل جهانی با تمرکز بر وضعیت افغانستان، سوریه، لیبیا، سودان و فلسطین گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: آجندای بین‌المللی و منطقه‌ای با تمرکز بر وضعیت افغانستان، سوریه، لیبیا، سودان و سرزمین‌های فلسطین نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گفت‌وگو شامل بحث مفصلی درباره موضوعات مبرم مربوط به تقویت بیشتر روابط چندجانبه روسیه و قطر بود. عزم متقابل برای تشدید گفت‌وگوهای سیاسی و ایجاد ارتباطات از طریق آژانس‌های تخصصی اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاکید شده است.

در خاتمه این دیدار، لاوروف به احمد بن ناصر بن جاسم آل‌ثانی سفیر قطر در روسیه نشان دوستی را برای مشارکت در تقویت روابط روسیه و قطر اعطا کرده است.

وزیر خارجه قطر همچنین در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نامه‌ای از جانب امیر قطر به وی تحویل داده است.

این نامه شامل موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، منافع مشترک در زمینه‌های انرژی، امنیت غذایی و مسایلی مربوط به صلح و امنیت جهانی خوانده شده است.

گفتنی است که آل‌ثانی اواخر هفته گذشته به مسکو سفر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا