آخرین اخبارافغانستانسیاست

رایزنی والی بلخ و سفیر استرالیا در پیوند به روند صلح و اوضاع امنیتی شمال

محمد اسحاق رهگذر والی بلخ با سفیر استرالیا در کابل دیدار و در مورد روند صلح، توافق صلح میان امریکا و طالبان و همچنان وضعیت امنیتی شمال کشور رایزنی کردند.

محمد اسحاق رهگذر والی بلخ با سفیر استرالیا در کابل دیدار و در مورد روند صلح، توافق صلح میان امریکا و طالبان و همچنان وضعیت امنیتی شمال کشور رایزنی کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی ولایت بلخ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد اسحاق رهگذر والی بلخ با سفیر استرالیا در کابل که به مزارشریف سفر کرده، روی موضوعات مختلف روند صلح، اوضاع امنیتی شمال و توافق میان امریکا و طالبان رایزنی نموده است.
رهگذر: ما امیدواریم که کشور استرالیا همکاری‌های شان را در بخش‌های مختلف با افغانستان ادامه داده و در مورد برنامه‌های زیربناها و انکشاف اقتصادی بیشتر با ما همکاری کند.
آقای رهگذر همچنان افزود که امیدواریم استرلیا در موارد مختلف مطابق پالیسی دولت شان در رابطه به ساخت و ساز زیربناها و انکشاف اقتصادی ما را بیشتر از پیش همکاری نماید چون بلخ نقطه وصل با کشورهای آسیا میانه و مرکز ولایات شمال می‌باشد که از امنیت نسبی برخوردار است.
بلخ در عرصه تعلیم وتربیه امکانات خوبی دارد و علاوه بر یک دانشگاه دولتی چندین دانشگاه خصوصی نیز مصروف فعالیت هستند که در حدود پنجاه‌هزار دانشجو مصروف فراگیری تحصیلات خویش‌اند. همچنان بلخ دارای ۱۴ ولسوالی و یک شهرک بندری می‌باشد.
گیوف توت سفیر استرالیا خواهان دیدگاه والی بلخ در رابطه به وضعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی ولایت بلخ شد همچنان از امضای موافقت نامه صلح میان طالبان و امریکا در دوحه به نیکویی یاد کرده و گفت که این موافقتنامه زمینه آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را که منجر به صلح دایمی و سرتاسر در افغانستان شود، فراهم سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا