آخرین اخباراسلایدشواقتصاد و توسعهجهانهند

دهلی‌نو: انجمن تجارت آزاد اروپا؛ ۱۰۰ میلیارد دالر در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

خبرگزاری دید: هند در بدل سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دالری «انجمن تجارت آزاد اروپا» در آن کشور، تعرفه‌های گمرکی بر محصولات صنعتی این انجمن را در ۱۵ سال آینده لغو خواهد کرد. انجمن تجارت آزاد اروپا متشکل از سویس، ناوری، آیسلند و لیختن‌اشتاین است که ۱۰۰ میلیارد دالر را طی ۱۵ سال در هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ پیوش گویال، وزیر تجارت هند پس از آن که یک قرارداد اقتصادی را با شماری از کشور‌های اروپایی امضا کرد، گفت: دهلی نو بیشتر تعرفه‌های واردات محصولات صنعتی به این کشورها را در ازای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دالری در ۱۵ سال آینده لغو خواهد کرد.

انجمن تجارت آزاد اروپا متشکل از سویس، ناوری، آیسلند و لیختن‌اشتاین است که ۱۰۰ میلیارد دالر را طی ۱۵ سال در هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 وزیر تجارت هند گفته است«این یک توافق تجاری مدرن، منصفانه، عادلانه و برد‌‌ـ‌برد برای هر پنج کشور است

در گزارش‌ها آمده است که با آن‌هم یک مقام دولت هند گفته است که دهلی نو تعهد کرده تا نرخ تعرفه محدود خود بر طلا را از ۴۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش دهد.

گفته شده است که این پنج کشور باید قرار داد را پیش از اجرایی شدن آن تصویب کنند.

پیش از این سویس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دهلی نوتعرفه‌های گمرکی ۹۵.۳ درصدی از واردات صنعتی این کشور به استثنای طلا را بلافاصله یا در طول زمان لغو خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا