آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

رسیدگی به بیجا شدگان داخلی؛ رییس جمهور ۴۰ میلیون افغانی کمک کرد

در نشستی که به منظور رسیدگی به بیجا شدگان داخلی در ارگ برگزار شده بود، رییس جمهور غنی ۴۰ میلیون افغانی برای ایجاد زمینه زندگی بیجا شدگان کمک کرد. او همچنان بر ایجاد صندوق کمک‌های بخش خصوصی و فراهم آوردن برنامه کاری عاجل برای ۱۰ هزار تن تاکید کرد


در خبرنامه‌ای که از سوی ریاست‌ جمهوری منتشر شده، آمده است که رییس‌ جمهور غنی این مبلغ کمک به بی‌جاشدگان داخلی را امروز شنبه ( ۲۳ اسد) در نشستی به‌خاطر رسیدگی به‌ بی‌جا شدگان داخلی در ارگ وعده کرده است.
به نقل از خبرنامه، آقای غنی گفته است: «مبلغ ۴۰ میلیون افغانی از جانب من به بی‌جاشدگان داخلی کمک می‌شود و تمامی فعالیت‌های رسیدگی به آنان از طریق کمیته‌های اضطراری صورت گیرد».
از سویی هم، رییس جمهور افزوده است که به‌ منظور رسیدگی به بی‌جا شدگان داخلی باید یک صندوق به‌خاطر انسجام کمک‌های سکتور خصوصی ایجاد و برنامه‌ی کاری عاجل برای ده‌هزار نفر روی ‌دست گرفته شود.
ریس‌ جمهور غنی همچنین تأکید کرده است که برنامه‌ دسترخوان ملی در قسمت بی‌جا شدگان داخلی هم به‌گونه عاجل باید تطبیق شود.
او به مسئولین حکومتی هم هدایت داده است که به‌خاطر اسکان بی‌جا شدگان، کمپ ایجاد و در آن تمامی امکانات مورد نیاز از جمله مساجد، برق و سایر سهولت‌ها فراهم شود.
این درحالی است که در تاریخ ۱۹ اسد غلام بهاءالدین جیلانی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که از مدت دو ماه به این طرف ۱۷ هزار خانواده به‌ دلیل جنگ از سراسر کشور، به‌ ویژه ولایت‌های شمال به کابل آواره شده‌ است.
او گفت که ممکن است این آمار تا چند روز آینده به ۳۰ هزار خانواده افزایش یابد.
آقای جیلانی افزود که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در هماهنگی با وزارت امور مهاجرین و ولایت کابل، کار روی ایجاد یک کمپ برای اسکان موقت بی‌جاشدگان را در یکی از نقاط شهر کابل آغاز کرده است.
یک روز پس از آن، امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری اعلام کرد که محمدقاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور هدایت داده است تا دروازه‌های مساجد در کابل را به‌روی آوارگان جنگ باز کند.
آقای صالح در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است که به تمامی حوزه‌های امنیتی و پولیس در کابل هم دستور می‌دهد که مانع ورود این آوارگان به مساجد نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا