آخرین اخبارافغانستانسیاست

رهبر لشکر طیبه در پاکستان بازداشت شد

ذکی‌الرحمان لکهوی رهبر گروه لشکر طیبه به تهام تمویل تروریزم در پاکستان بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مقام‌ها در پاکستان می‌گویند که ذکی‌الرحمان لکهوی رهبر گروه لشکر طیبه را به اتهام تمویل تروریزم بازداشت کرده‌اند.

اداره مبارزه با دهشت‌افگنی ایالت پنجاب پاکستان گفته است که لکهوی در ارتباط به کدام حملهٔ مشخص نه بلکه به اتهام تمویل دهشت‌افگنی بازداشت شده است.
مقامات پاکستانی گفته‌اند که گفته می‌شود لکهوی در یک دواخانه برای فعالیت های‌تندروان اعانه جمع آوری و توزیع می‌کرد.
کمیتهٔ تعزیرات شورای امنیت ملل متحد متحد می‌گوید که لکهوی، رهبر عملیاتی گروه لشکر طیبه است.
این کمیته او را به دخیل بودن در فعالیت‌های دهشت‌افگنی در شماری از مناطق و کشورها، به شمول افغانستان، عراق و چچن متهم کرده است.
مقامات‌ هندی نیز گفته‌اند که یگانه حمله‌ کنندهٔ سال ۲۰۰۸، پیش از اعدامش اعتراف کرده بود که حمله کنندگان با لکهوی در ارتباط بودند.
ایالات متحده و هند این گروه را به راه اندازی حملات دهشت افگنی سال ۲۰۰۸ ممبای(بمبئی) متهم کرده‌اند؛ حمله‌ای که در آن ۱۶۶ نفر کشته شدند.

ذکی لکهوی در سال ۲۰۰۸ نیز بازداشت شده بود، اما سپس به قید ضمانت رها شد.
پاکستان گفته است که هند برای به محاکمه کشانیدن لکهوی شواهد و مدارک قوی ارایه نکرده است.
حافظ سعید، تندرو شناخته شدۀ پاکستانی که به حمله ممبای از سوی هند مقصر است، به تاریخ ۱۲ فبروری (۲۳ دلو) از سوی یک محکمه در شهر لاهور پاکستان به ۱۱ سال زندان محکوم شد.
پاکستان که در فهرست خاکستری گروه کاری اقدام مالی (FATF) قرار دارد، اگر تلاش‌ها را در مقابل سازمان‌هایی که دهشت افگنی را تمویل کنند افزایش ندهد، ممکن در فهرست سیاه این سازمان قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا