آخرین اخبارجهانمنطقه

روسیه: امریکا مانع حملات هوایی بر مواضع داعش می‌شود

مسکو نیروی هوایی امریکا را به جلوگیری از حملات هوایی روسیه، علیه مواضع داعش در شهر «البوکمال» و « تظاهر به مبارزه با تروریزم» متهم کرد.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه با تاکید بر نقش مثبت روسیه و ایران در سوریه، حضور ایران را در این کشور «مشروع» اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از رسانه‌های روسی، وزارت دفاع روسیه با انتقاد از نقش امریکا در سوریه، در بیانیه خود گفته است: « این حقایق شواهدی قطعی است مبنی بر این‌که ایالات متحده وانمود می‌کند به شکلی سازش‌ناپذیر در حال مبارزه با تروریزم بین‌المللی برای جامعه جهانی است، اما در حقیقت پوشش امنی برای واحدهای داعش فراهم کرده است.»
ارتش سوریه و متحدان‌اش هفته گذشته موفق به بیرون‌راندن گروه داعش از «البوکمال» به عنوان آخرین پایگاه این گروه در سوریه شده بودند.
تروریستان داعش که در تونل‌های مرکز شهر «البوکمال» پنهان شده بودند پس از ورود شبه نظامیان حزب‌الله لبنان به این شهر، در جریان ضد حمله خود آن‌ها را غافل‌گیر کردند و توانستند بار دیگر کنترل تمام شهر «البوکمال» در مرز عراق را در دست بگیرند.
گفتنی است که پیش از این نیز، میان مسکو و واشنگتن در مبارزه با تروریزم اختلافات زیادی وجود داشته و هر دو طرف آن دیگر را به حمایت از تروریستان متهم می‎کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا