آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی:

رییس جمهور تقاضا داشت در مورد مشکل وزارت صحت، صحبت کنیم

دو روز پس از جنجال در وزارت صحت عامه، عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی می‌گوید که رییس جمهور تقاضا داشت در مورد این مشکل با او صبحت داشته باشد، اما شرط او برای هر گفت‌وگویی بازگشت احمد جواد عثمانی به وزارت صحت بوده است.

به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی امروز شنبه(۱۳جدی) در واکنش به برکنار احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه، می‌گوید: رییس جمهور کشور تقاضا داشت که ساعت ۹ صبح امروز در مورد مشکل پیش آمده در وزارت صحت عامه از طریق تیلفون صحبت کنیم».
آقای نور اما در ادمه افزوده که «پیش‌شرط ما برای هر گفتگویی بازگشت داکتر احمد جواد عثمانی به کرسی وزارت صحت عامه بود که بدون موجب، ارایه استعفا و حکم محکمه عادلانه وبا صلاحیت، کنار زده شده است».
رییس اجرایی جمعیت اسلامی تاکید کرده: از آنجایی که برای این پیش شرط پاسخ روشنی وجود نداشت و به وعده‌های جانب مقابل صداقت و باور مندی وجود ندارد، این گفتگوی تیلفونی صورت نگرفت و جانب ریاست جمهوری متوسل به نشر اعلامیه گردید.
عطامحمد نور، پیشتر نیز از مشوره با نمایندگان در شورای ملی و ولایتی و همچنان اعضای جمعیت اسلامی برای اتخاذ تصامیم بعدی خبرداده بود.
با این حال، ارگ ریاست جمهور امروز با نشر اعلامیه‌ای، احمد جواد عثمانی را برکنار شده خوانده و خبر داد که به زودی برای وزارت صحت عامه سرپرست جدید تعیین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا