آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهچینحکومتمنطقه

سفیر چین و مقامات طا-لبان از معدن مس‌عینک بازدید کردند

خبرگزاری دید: شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم طا-لبان ، ژاو شینک سفیر چین در کابل در سفر به ولایت لوگر در حالی‌که خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان، ، ضیاءالرحمن مدنی، والی لوگر و معاون وزارت انرژی و آب طا-لبان نیز حضور داشتند از معدن مس عینک بازدید و پیشرفت‌ و کار پروژه مس عینک مورد ارزیابی قرار دادند.

مسئولین شرکت‌ MCC هم از آغاز کار جاده معدن مس عینک که قرار است به زودی شروع شود، نهایی شدن طرح حفاظت آثار باستانی، پیشرفت امور اکتشافی معدن غربی عینک و سایر پیشرفت‌های پروژه اطلاعاتی ارائه کردند.

مسئولین کمپ گفتند که اکثر مشکلات پروژه رفع و آماده آغاز عملی کار پروژه هستند و با آغاز عملی کار پروژه معدن مس عینک به آثار باستانی در جاده صدمه وارد نمی‌شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان نیز در مورد آثار باستانی جاده و حفاظت آن صحبت کرد و خواهان آغاز کار پروژه شد و وعده همکاری‌های لازم وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان را جهت تسریع کار پروژه داد.

همچنین معاون وزارت انرژی و آب طا-لبان در قسمت تامین برق و آب برای معدن مس عینک قول همکاری‌ داد.

معدن مس عینک در منطقه «عینک» ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر قرار دارد. این منطقه در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی کابل و بزرگراه بین‌المللی تورخم- اسلام قلعه یا A۱ قرار گرفته است.

این معدن بزرگترین معدن مس در کشور و دومین معدن مس در سطح جهان است. پیش از این هم چینی‌ها قرار بود که از این معدن استخراج انجام دهند که به نتیجه نرسید. ذخایر مجموعی این معادن، ۱۱٫۳ میلیون تن مس و مقدار محدودی طلا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا