آخرین اخبارجهانسیاست

سناتور امریکایی: اظهارات عدم به جاماندن تجهیزات نظامی در افغانستان احمقانه است

خبرگزاری دید: رییس کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا در پاسخ به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آن کشور گفته که می‌تواند نوارهای سلاح‌های به جامانده را نشان دهد.

مایکل مک‌کال رییس کمیته‌ روابط خارجی کانگرس امریکا اظهارات جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور را مبنی بر این‌که ایالات متحده هیچ تجهیزات نظامی را در افغانستان به‌جا نگذاشته است، رد کرد.

مک‌کال روز گذشته در مصاحبه‌ای این اظهارات را «احمقانه» خواند.

وی گفته است: به ارزش ٧ میلیارد دالر اسلحه آن‌ جا است. من می‌توانم به شما نوارهای تصویری از سلاح‌ها و پول نقدی را که جا گذاشته‌ایم، نشان دهم.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا به تاز‌گی در کنفرانس خبری گفته بود که واشنگتن هیچ تجهیزات نظامی در افغانستان جا نگذاشته است.

به گفته وی، تجهیزاتی که از آن حرف زده می‌شود به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده شده بود تا امنیت کشورشان را تأمین کنند.

با این حال، مک‌کال در این مصاحبه گفته است که او شماری از مقام‌های اداره‌ بایدن، از جمله جان کربی مشاور کنونی امنیت ملی، جین ساکی سخنگوی پیشین کاخ سفید و ند پرایس سخنگوی پیشین وزارت خارجه‌ را برای پرسش و پاسخ در مورد خروج از افغانستان به این کمیته فراخواهد خواند.

او گفته‌ است پیام‌هایی که جین ساکی هنگام خروج از افغانستان می‌فرستاد، با واقعیت بسیار متفاوت بود.

رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا پیش از این اعلام کرده که از ٨ مقام کنونی و پیشین آن کشور، به‌شمول زلمی خلیلزاد نماینده‌ پیشین در امور صلح افغانستان تحقیق می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا