آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهجهانحکومتخبر های مهممنطقه

میدان‌هوایی هرات به شبکه خط‌ آهن متصل می‌شود

خبرگزاری دید: اداره خط آهن حکومت سرپرست می گوید: با تجهیزاتی که به محل پروژه جدید خط آهن رسیده‌، به زودی عملیات راه‌اندازی خط آهن جدید به سمت نزدیکی (میدان هوایی هرات) آغاز خواهد شد.

بخت‌الرحمن شرافت، رئیس اداره خط آهن حکومت سرپرست در برگه ایکس خود تاکید کرده که این اداره متعهد به اتصال نقطه‌های گمشده منطقه است.

حکومت سرپرست تلاش دارد با تمرکز بر روی پروژه‌ افغان-ترانس که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های افغانستان است این کشور را به کریدورهای منطقه متصل کند.

همچنین یکی از پروژه‌ها خط‌آهن خواف-هرات است. این راه‌آهن قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب کشور متصل کند. این خط آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان به عهده گرفته است. از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

امر‌وز محموله جدید برای ساخت این خط آهن به افغانستان رسیده و رئیس اداره خط آهن حکومت سرپرست از این موضوع خبر داده است.

این مسیر ریلی قطعه‌ای از مسیر راهگذر بین‌المللی شرق به غرب است و چین را از طریق ازبیکستان، ‌افغانستان و ایران به سمت ترکیه و اروپا متصل می‌کند. همچنین در کاهش هزینه‌های صادرات و باربری کالاهای چینایی به اروپا نقش مهمی دارد. این مسیر ظرفیت حمل و نقل یک میلیون مسافر و حدود ۶ میلیون تن کالا را در سال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا