آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

سه پروژه جاده‌سازی با هزینه ۹۴۶ میلیون افغانی در کابل آغاز شد

خبرگزاری دید: دفتر ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزرا اعلام کرده که سه پروژه جاده سازی با هزینه نزدیک به ۹۵۰ میلیون افغانی در کابل آغاز شد.

دفتر معاونیت اقتصادی رییس الوزرا امروز شنبه (۸ ثور) اعلام کرد که شهرداری کابل کار ساخت بخش دوم سرک کوتل خیرخانه، قسمت اول سرک چهارراهی شهید تا قصبه و سرک میدان هوایی تا گمرک را با هزینه‌ ۹۴۶ میلیون افغانی آغاز کرده است.

دفتر ملا  برادر گفته که این پروژه‌ها با حضور عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزرا آغاز شده است.

در اعلامیه‌ دفتر معاونیت اقتصادی آمده است که بخش دوم سرک کوتل خیرخانه به طول دو کیلومتر و ۵۲۰ متر و عرض ۶۰ متر و با هزینه‌ ۳۶۴ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

معاونیت اقتصادی افزوده است که سرک چهارراهی شهید تا قصبه به طول یک کیلومتر و ۸۹۰ متر و عرض ۴۵ متر و با هزینه‌ ۱۷۵ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

این دفتر افزوده که سرک چهارراهی میدان هوایی تا گمرک نیز به طول دو کیلومتر و ۷۹۴ متر و عرض ۶۰ متر و با هزینه‌ ۴۰۷ میلیون افغانی ساخته می‌شود.

این دفتر گفته است که کار بخش دوم سرک کوتل خیرخانه و سرک چهارراهی میدان هوایی تا گمرک ۲۰ ماه و کار سرک چهارراهی شهید تا قصبه یک سال طول می‌کشد.

معاونیت اقتصادی گفته است که این پروژه‌ها شامل ساخت آب‌رو، پیاده‌رو، گلدان، تنویر، ایستگاه، خط‌اندازی روی سرک و سایر بخش‌های یک «سرک معیاری» می‌شود.

عبدالغنی برادر از مسئولان شهرداری کابل خواسته است که کار ساخت این سرک‌ها را در وقت معین و باکیفیت بالا تکمیل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا