آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سیلاب ویرانگر در لوگر خسارات انسانی و مالی برجای گذاشت

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از ولایت لوگر حاکی است که در نتیجه سیلاب‌ شدید خانه‌های مردم ویران، ده‌ها نفر ناپدید و کشت‌زارهای مردم تخریب شده‌ است.


سیلاب‌های مدهش حوالی ۰۴:۰۰ بعد از ظهر روز گذشته( شنبه ۲۹ اسد) در ولایت لوگر خانه‌های مردم را درنوردید، کشت‌زارها را تخریب و مواشی مردم را با خود برد.
عمر منصور سخنگوی والی طا-لبان در لوگر می‌گوید که بر اساس معلومات ابتدایی، ۱۰ نفر در اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.
بشیر احمد حافظی از ساکنین ولسوالی خوشی ولایت لوگر به خبرگزاری دید گفت: خانه‌های مسکونی مکمل فروریخته، تمام امکانات مردم از بین رفته و فعلاً مردم در بلندی‌های اطراف آواره هستند.
بشیر احمد با بیان این‌که تا کنون آمار دقیقی از تلفات مردم در ولسوالی خوشی در دست نیست، افزود: جسد ۳ نفر به دست آمده و حدود ۵ تا ۶ نفر هنوز ناپدید است.


از سویی هم، گزارش‌ها می‌رساند که در نتیجه سیلاب در این ولایت دست‌کم ۲۰ نفر جان باخته و حدود ۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.
یک روز پس از وقوع این رویداد، ساکنین محل می‌گویند که نه کدام تیم نجات و یا هیچ نهادی برای کمک به این منطقه نیامده و تا کنون کسی به داد مردم نرسیده است.
بشیر احمد در باره وضعیت فعلی مردم به خبرگزاری دید گفت: مردم حیران مانده، سرگردان هستند و نمی‌دانند چه کنند و کجا بروند.
گفتنی است که ناآگاهی مردم از خطرات سیلاب، خانه‌های گلی و غیرمعیاری و نبود امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان باعث افزایش تلفات و خسارات می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا