آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

شهروند افغانستانی به اتهام طرح حمله تروریستی در آذربایجان بازداشت شد

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از آذربایجان حاکی است که یک شهروند افغانستان به اتهام برنامه‌ریزی حمله تروریستی از سوی مقامات امنیتی این کشور بازداشت شده است.

سرویس امنیت دولتی آذربایجان (SSS) گزارش داد که تحقیقات نشان داده «فوزان موسی خان» متولد ۱۹۹۰، پیشاپیش با افراد دیگر برای برهم زدن ثبات عمومی در آذربایجان، ایجاد وحشت در بین مردم و تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری مقامات دولتی و بین المللی توطئه کرده است.

به گفته SSS، فوزان موسی خان وقوع یک انفجار، آتش‌سوزی یا رویدادهای مشابه را برای کشتن مردم، آسیب رساندن به سلامتی آن‌ها و وارد کردن خسارت مالی قابل توجه که می‌تواند منجر به وضعیت‌های اجتماعی خطرناک شود، برنامه ریزی کرده است.

سرویس امنیت دولتی آذربایجان در بیانیه‌ای روز گذشته گفت: مشخص شد که این تبعه خارجی از یک کشور خارجی به قصد ارتکاب اعمال مجرمانه فوق به جمهوری آذربایجان وارد شده و به منظور شناسایی مختصات سفارت کشور ثالث و طراحی یک اقدام تروریستی اقدام به رصد ساختمان سفارت کرده است. تلاش برای شناسایی و استخدام افراد برای مشارکت در این اقدام تروریستی، به دست آوردن سلاح گرم و مواد منفجره و توطئه با افراد دیگر برای دریافت حمایت مالی از این فعالیت.

بر بنیاد گزارش‌ها، این فرد قصد حمله به سفارت اسراییل را در باکو داشته است.

تا کنون جزییات بیشتر از این فرد همگانی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا