آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

شورای حقوق بشر ملل متحد برای افغانستان گزارشگر خاص می‌فرستد

خبرگزاری دید: شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد با تعیین گزارشگر ویژه‌ به منظور نظارت بر وضعیت حقوق‌ بشر در افغانستان موافقت کرد.


برای این منظور روز گذشته (پنجشنبه، ۱۵ میزان ) قطعنامه‌ای توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل با وجود مخالفت چین، روسیه و پاکستان تصویب شد. اتحادیه اروپا برای ایجاد گزارشگر ویژه جدید در مورد افغانستان تلاش‌ داشت.
لوت کنودسن سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در جنوا گفت: «این یک گام اساسی برای اطمینان از نظارت مستمر از سوی یک فرد متخصص متعهد و مستقل است و برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت حقوق بشر در افغانستان کمک می‌کند».
سازمان عفو بین‌الملل هم از تصویب این قطعنامه استقبال کرده و گفته است که تعیین گزارشگر ویژه اولین گام مهم در جهت نظارت قوی سازمان ملل بر وضعیت حقوق بشر در افغانستان است.
این سازمان گفته است که با توجه به شدت بحران حقوق بشری که افغانستان را فرا گرفته است، قطعنامه امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل، پاسخ محکمی که از شورای حقوق بشر انتظار می‌رفت، نیست.
پیشتر کمیسیون حقوق بشر افغانستان که از سوی طا-لبان لغو شده، از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته بود که گزارشگر ویژه برای نظارت از افغانستان تعیین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا