آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صالح: سلاح دافع «بزبزک» طالبان در اختیار نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد

معاون نخست ریاست جمهوری اعلام کرد که «وسیله دفع» حملات تک‌تیراندازان طالبان و سلاح «بزبزک» آزمایش شده است و به تمام پاسگاه‌های نیروهای امنیتی معرفی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری این مطلب را روز چهارشنبه (۷ عقرب) در یادداشتی در صفحه فیسبوک، به ادامه تصمیم‌هایش برای تأمین امنیت شهر کابل مطرح کرده است.
آقای صالح در این یادداشت نوشته است که دفتر شورای امنیت ملی وسیله دفع حملات تک‌تیراندازان طالبان را در اختیار تمام «قوای مسلح» افغانستان قرار می‌دهد.

به گفته صالح، در این اواخر طالبان با توسل به سلاح «بزبزک» شماری از نیروهای امنیتی را به «خاک و خون» کشانیده‌اند.
صالح تأکید کرده است که برای دفع تمام وسایل و رفتارهای «شیطانی تروریزم» به شدت کار می‌کند.
معاون اول ریاست جمهوری افزوده است که عکس همه تروریستانی که علیه نواحی کابل «کار متمرکز» می‌کنند و خانواده‌های اکثرشان در پاکستان است، از بین کتاب ریاست عمومی امنیت ملی بیرون آورده می‌شود.
صالح می‌گوید که تصاویر این افراد مانند دیگر «جرم‌پیشه‌گان» در دروازه‌های کابل نصب می‌شود تا ایست‌های بازرسی در بازداشت و مسافران در شناسایی این افراد «خون‌آشام و جانی»، آسان‌تر اقدام کنند.
امرالله صالح افزوده است که این افراد برای این‌که شهرت و عکس‌های‌شان پخش نشده بود، تاکنون به آسانی می‌توانستند، در شهرها گشت‌وگذار کنند. او افزوده است که تصاویر این افراد تا شام روز چهارشنبه اعلام می‌شود.
بخشی از یادداشت مفصل معاون اول ریاست جمهوری به برنامه‌های دیگر امور امنیتی شهر کابل اختصاص یافته است.
صالح گفته است که از شهرک‌های ساخته شده در کابل خواسته شده است تا اسنادهای‌شان را به ریاست مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله بسپارند.
صالح می‌گوید که برخی از شهرک‌ها زمینی را که در اختیار دارند، صد برابر مساحتی است که در قباله‌شان ذکر شده است.
او گفته است که روند شناسایی و تثبیت جرم‌پیشه‌گان به شدت ادامه دارد و همه‌روزه ده‌ها نفر آن‌ها تسلیم پولیس می‌شوند.
طبق معلومات آقای صالح، بیش‌تر این «جرم‌پیشه‌گان» کسانی هستند که برای جلوگیری از انتشار کرونا مورد عفو مشروط قرار گرفته بودند.
معاون نخست ریاست جمهوری هم‌چنان گفته است که کار منظم با مردم غرب کابل برای جلوگیری از تکرار «قتل عام و فاجعه» در جریان است. او روز گذشته نیز گفته بود که تدابیر ویژه امنیتی در غرب کابل روی دست گرفته می‌شود.
او هم‌چنان از «تشهیر منفی» زورمندانی خبر داده است که مانع اجرای برنامه‌ها می‌شود.
صالح حدود دو هفته پیش مسئولیت امور امنیتی شهر کابل را بر اساس فرمان ریاست جمهوری روی دست گرفت.
معاون اول ریاست جمهوری در یک ارزیابی گفته است که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، اما جرم کاهش یافته است. او از باشند‌گان کابل نیز خواسته است که تماشاچی نباشند و برای بازگرداندن امن و نظم وارد عمل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا