آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومتکودکان

طا-لبان: در روند توزیع کمک‌های بین‌المللی هیچ دخالتی نداریم

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان در اظهارات تازه خود مداخله ی ادارات این گروه را در روند توزیع کمک های بشردوستانه از سوی نهادهای بین المللی رد کرده و گفته است: به صورت عمومی نظارت ما بر روند توزیع کمک‌ها وجود دارد.

‏‏ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طا-لبان در نوارصوتی که آن را تلویزیون ملی زیر اداره آنان پخش کرده، مدعی شد که وزارت اقتصاد حکومت سرپرست به هدف جلوگیری از بی‌عدالتی، از کمک‌های بشردوستانه ملل‌متحد «نظارت عمومی» می‌کند.

‏مجاهد گفته است: «کمک‌های بین‌المللی که [انجام] می‌شوند، بدون شک که با اختیار خودشان است. البته وزارت اقتصاد نظارت عمومی بر آن‌ها دارد؛ تا بی‌عدالتی صورت نگیرد».

‏پیش از این صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف در گزارشی گفت که مداخله در تطبیق کمک‌های بشردوستانه یکی از عوامل اصلی است که باعث کُندی کار آنان شده است.

‏این در حالی است که سیگار یا بازرس ویژه ایالات متحده برای افغانستان نیز پیش از این در گزارشی به کانگرس امریکا، از مداخله طا-لبان در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه هشدار داد و گفت که این گروه از کمک‌های بین‌المللی برای مردم افغانستان، سوء‌استفاده می‌کنند.

‏یونیسف نیز پیش از این گفت که در ماه حوت سال گذشته، ۱۷ مورد مداخله افراد طا-لبان در روند کمک‌های بشردوستانه که با مشارکت زنان پیش‌برده می‌شد، به ثبت رسیده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا