آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

طا-لبان: مسئول تامین امنیت داخل پاکستان نیستیم

خبرگزاری دید: در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های ملکی و نظامی پاکستان مبنی بر دست داشتن شهروندان افغانستان در ناامنی‌های این کشور، طا-لبان می‌گویند مسئول ناکامی امنیتی کشورهای دیگر نیستند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان سه‌شنبه ‌شب (۱۷ اسد) با نشر بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات مقام‌های پاکستانی مبنی بر دخالت شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور، گفت که «جلوگیری و کنترول حملات در داخل خاک پاکستان به عهده‌ ما نیست».

آقای مجاهد همچنین گفت که طا-لبان طرفدار هیچ حمله‌ای در پاکستان نیستند و به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نمی‌دهند، «اما این بدان معنا نیست که افغانستان مسئول ناکامی امنیتی هر کشوری در منطقه است».

او افزوده: «جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیست؛ بلکه وظیفه ارگان‌های امنیتی و استخباراتی آن کشور است که بخش زیادی از بودجه کشور خود را برای همین مصرف می‌کنند».

مجاهد گفته که مقام‌های پاکستان به جای متهم‌کردن «افغان‌ها»، باید اوضاع امنیتی کشورشان را با دقت مدیریت کنند و برای این منظور «به دنبال راه‌حلی در داخل خانه‌ خود باشند».

در بیانیه آمده که طا-لبان در جریان سال گذشته‌ قمری (۱۴۴۴) ۱۸ نفر از داعشی‌های پاکستان را در عملیات‌های مختلف در افغانستان کشته و ده‌ها نفر دیگر را زنده بازداشت کرده‌اند.

سخنگوی طا-لبان تأکید کرده است که این گروه به جای این‌که انگشت اتهام را به سوی طرف پاکستانی دراز کند، تدابیر امنیتی خود را تقویت کرده و امروز نتیجه‌اش را می‌بیند.

در بیانیه طا-لبان گفته شده که اگر کسی به نام داعش «خون مسلمانان افغانستان و پاکستان» را می‌ریزد، دو کشور باید باهم به دنبال راه‌ حل باشند، زیرا به‌گفته‌ او، اتهام‌زدن راه‌ حل نیست.

این در حالی است که پس از حمله‌ مرگبار انتحاری در باجور خیبرپختونخوای پاکستان، مقام‌های آن کشور گفته‌اند که شهروندان افغانستان در انجام این حملات اشتراک و دخالت داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا