آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرخبر های مهمزنان

عفو بین‌الملل خواستار آزادی منیژه صدیقی و ۲ فعال آموزش در بند طا-لبان شد

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل از طا-لبان باردیگر خواست تا منیژه صدیقی، فعال حقوق زن و احمد فهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان، فعالان حق آموزش را از زندان آزاد کند. عفو بین الملل می گوید؛ گروه حاکم هیچ مدرکی علیه این ۳ فعال مدنی ندارد اما از آزادی آنان سر باز می زنند.

سازمان عفو بین الملل شب گذشته (دوشنبه، ۲۱ حوت) در برگه ایکس خود با اشاره به اینکه این سه نفر به‌گونه خودسرانه توسط طا-لبان بازداشت شده‌اند از کاربران شبکه های اجتماعی خواست تا به کارزار حمایت از آزادی این ۳ نفر بپیوندند و خواستار رهایی بی قید و شرط آنان گردند.

سازمان عفو بین‌الملل قبلا در گزارشی گفته بود که منیژه صدیقی در ۱۷ میزان سال جاری ناپدید و سپس از بازداشت به دست طا-لبان سر در آورد. گرچه گروه حاکم تا اکنون در مورد بازداشت این فعال حقوق‌ زنان اظهار نظری نکرده‌اند‌.

فهیم عظیمی و صدیق‌الله افغان، فعالان حقوق آموزش در ۲۵ میزان سال جاری توسط استخبارات طا-لبان از ساحه کارته چهار شهر کابل بازداشت شدند.

عفو بین‌الملل گفته است که این دو نفر به دروغ به کمک به دختران تیم رباتیک برای خروج از کشور، تحریک زنان معترض و سازماندهی اعتراضات متهم شدند.

به گفته این سازمان، هم خود عظیمی و افغان و هم خانواده‌های آنان اتهامات وارد را رد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا