آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلحهند

عمران خان: در صداقت هند نسبت به روند صلح افغانستان شک داریم

خبرگزاری دید: نخست‌وزیر پاکستان گفته است که تامین صلح و ثبات در افغانستان زمینه دسترسی پاکستان را به آسیای میانه مهیا می‌سازد و اقتصاد پاکستان به صلح و آرامش در افغانستان وابسته است. او افزوده که در صداقت هند نسبت به روند صلح افغانستان شک دارد.


عمران خان نخست وزیر این کشور در گفت‌وگو با هیئتی از انجمن جوانان پاکستان- افغانستان در اسلام‌آباد، این موضوع را مطرح کرده و گفته است که مردم پاکستان افغان‌ها را برادر خود می‌دانند و صلح افغانستان برای پاکستان با اهمیت است.
عمران خان افزوده است که پاکستان نه تنها با هند مذاکره نخواهد کرد،‌ بلکه مشارکت هند در روند صلح را نیز با دیده شک می‌نگرد.
نخست‌وزیر پاکستان همچنین در مورد اظهارات اخیر مقامات افغان در ارتباط به حمایت این کشور از طالبان،‌ ابراز تاسف کرده و افزوده است: « این پاکستان بود که تلاش زیادی کرد تا طالبان را ابتدا برای گفت‌وگو با ایالات متحده و سپس با دولت افغانستان متقاعد کند».
او همچنین گفته است: « متأسفانه در افغانستان تصور غلطی وجود دارد که مبتنی بر تبلیغات هند است و می‌گوید پاکستان تحت کنترل نهادهای نظامی است».
این در حالی‌است که پیش از این مقامات افغانستان بارها دولت پاکستان را متهم به حمایت از گروه طالبان کرده و از سیاست این کشور در قبال افغانستان انتقاد کرده‌اند.
اما مقامات پاکستان این موضوع را رد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا